banner-11577

آموزش ساخت خرپا در ۳dmax ، به کمک Editable poly

لطفا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
آموزش ساخت خرپا در ۳dmax ، به کمک Editable polyReviewed by امین شفی زاده on Apr 10Rating:

نحوه ساخت خرپا در ۳dmax

با سلام مجدد خدمت تمامی همراهان عزیز خانه معماری. در این آموزش قصد داریم تا با روشی بسیار آسان، خرپایی را در نرم افزار ۳dmax بسازیم. لازم به ذکر است در آموزشهای بعدی در مورد خرپاهای پیچیده تر نیز صحبت خواهیم کرد.

مراحل انجام کار:

۱- ابتدا به نمای جانبی (مثلا نمای Front ) رفته و با ابزار plane، صفحه ای را در ابعاد دلخواه ترسیم میکنیم.
نمای front و ترسیم plane

۲- به تنظیمات پنل modify رفته و تعداد سگمنتهای صفحه را در راستای عمودی ، ۱ میکنیم.

تغییر تعداد سگمنتها در پنل modify

 

۳- بر روی صفحه plane راست کلیک کرده و جسم را به Editable poly تبدیل میکنیم.

تبدیل حجم به editable poly

 

۴- با رفتن به مود ۲ و اتخاب ابزار Create، خطوط مورب قطری را ترسیم میکنیم.

گزینه create در editable poly create در editable poly create در editable poly

 

۵- ویرایشگر lattice را به سطح مورد نظر نسبت میدهیم.

ویرایشگر lattice ویرایشگر lattice

 

۶- تنظیمات را بر روی حالت struts گذاشته و سگمنتها را مطابق تصویر زیر زیاد میکنیم.

struts در ویرایشگر lattice

 

۷- ویرایشگر editable poly را به حجم مورد نظر نسبت میدهیم.

editable poly در 3dmax editable poly در 3dmax

 

۸- در هر سمتی از جسم، دو سر آزاد میله های افقی را گرفته و بسمت بیرون میکشیم.

editable poly و مود poly در 3dmax editable poly و مود poly در 3dmax editable poly و مود poly در 3dmax

 

۹- تصویر زیر رندری از حجم نهایی است.

رندر در 3dmax

 

 

منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =