آموزش تری دی مکس معماری در مجموعه خانه معماری در سه قالب زیر تشکیل میشود:

نکته: شما میتوانید در هنگام ثبت نام در کلاس تری دی مکس، پکیج تری دی مکس را نیز با 70% تخفیف و مبلغ بسیار ناچیزی دریافت نموده و از مزایای هر دو  نوع کلاس و پکیج استفاده نمایید.

آموزش تری دی مکس

تری دی مکس چیست؟

تری دی مکس چیست؟

تری دی مکس از جمله نرم افزارهای مطرح در حیطه سه بعدی سازی و انیمیشن و مدلسازی و رندر سه بعدی است. این نرم افزار سابقاً توسط شرکت descreet بوده و از سال 2004 توسط شرکت Autodesk (مالک نرم افزار Autocad) خریداری شده و از نسخه 2008 با برند این شرکت ارائه شد. نرم افزار 3Dmax در قالب هر دو سیستم عامل مطرح ویندوز و مکینتاش پشتیبانی می شود.

تری دی مکس در زمینه های انیمیشن سازی و مدلسازی تورینه از بهترینها (یا بهترین) است. شما با نصب انواع و اقسام پلاگین ها یا اسکریپتها بر روی تری دی مکس خواهید توانست قدرت این نرم افزار را بالاتر و بالاتر ببرید.

از جمله ویژگیهای بسیار عالی و کاربردی برای کارشناسان معماری و طراحی داخلی ارتباط کامل میان تری دی مکس با نرم افزارهای Autocad و Revit است. در واقع شما خواهید توانست مدلهای ساختمانی یا طراحی داخلی خودتان را در اتوکد و یا رویت ترسیم فنی کرده و یا حتی سه بعدی سازی کرده و سپس به نرم افزار 3Dmax وارد کرده و سه بعدی سازی کرده و رندرهایی با کیفیت بسیار بالا و رئال بگیرید.

ضرورت فراگیری تری دی مکس برای معماران و طراحان داخلی

در دهه 1380 شاید تنها نرم افزار حرفه ای سه بعدی سازی که بتواند نیاز طراحان و معماران را برآورده کند تری دی مکس بود. در آن زمان نرم افزارهای متنوعی جهت برآرده کردن نیازهای معماران برای رندرینگ حرفه ای و سه بعدی سازی وجود نداشت اما الان پس از گذشت بیش از دو دهه نرم افزارهای دیگری نیز پا به عرصه معماری گذاشته اند که از جمله آنها میتوان به Revit و Blender اشاره نمود.

اما همچنان با وجود نرم افزارهای ذکر شده، 3Dmax با داشتن ابزارهای بسیار حرفه ای و قدرتمند مدلسازی از یکسو و دارا بودن پلاگینهای پر قدرت و حرفه ای رندرینگ همانند Vray و Corona از سوی دیگر مورد اقبال و توجه شرکتهای بزرگ مهندسی بوده و به همین دلیل قطعا جهت حضور در بازار کار رشته های معماری و ساختمان نیاز دارید تا بصورت حرفه ای با تری دی مکس آشنا باشید.

مدت زمان فراگیری 3Dmax

تری دی مکس نرم افزاری بسیار گسترده و فراگیر و دارای گزینه ها و پارامترهای فراوانی است. بنابراین یادگیری این نرم افزار مانند اسکچاپ یا امثال آن نیست که بتوانید در کوتاهترین زمان به آن مسلط شوید؛ اما در صورتی که کلاس تری دی مکس شما دارای استادی حرفه ای و دارای سابقه بالا باشد میتواند در کوتاهترین زمان شما را برای بازار کار آماده کرده و تسلط مناسبی را در تری دی مکس برای شما ایجاد کند. یک استاد حرفه ای میتواند ابزارها و پلاگینهای تری دی مکس را بصورت کاملا پروژه محور تفهیم کرده و نحوه استفاده از آنها را در بازار کار برای دانشجو تفهیم کند. بصورت کلی مدت زمان یادگیری تری دی مکس با یک استاد حرفه ای بصورت متوسط چیزی بین 3 تا 5 ماه است.

آموزش تری دی مکس با کلاس بهتره یا پکیج؟

در حالت کلی برای آموزش تری دی مکس یا هر مهارت دیگری شما میتوانید از 2 حالت کلاس یا پکیج استفاده کرد که این دو حالت دارای ویژگیهای زیر است:

 کلاس تری دی مکسپکیج تری دی مکس
دریافت آموزشبصورت مستقیم و در لحظهاز قبل ضبط شده
برنامه آموزشیاز پیش تعیین شدههر دلخواه ساعت روز
پشتیبانیمادام العمر (حضوری)مادام العمر (پنل)

بنابراین شما با شرکت در کلاس تری دی مکس میتوانید بصورت مستقیم و در لحظه با استاد در ارتباط بوده و رفع اشکال نمایید اما در پکیج تری دی مکس میتوانید بصورت آنلاین و مادام العمر رفع اشکال نمایید. در عوض در پکیج تری دی مکس شما باید در روز و ساعات تعیین شده در کلاس آموزشی حاضر شوید اما در پکیج آموزشی میتوانید در هر ساعت و روز از هفته و هرچند بار که بخواهید آموزش ها را مشاهده نمایید.

جز موارد ذکر شده در جدول بالا  باید به این نکته اشاره کرد که از نظر کیفیت آموزشی هیچ تفاوتی میان کلاس تری دی مکس و پکیج تری دی مکس وجود ندارد.

پلاگینهای مهم معماری در آموزش تری دی مکس

برای زمینه های معماری و دکوراسیون داخلی و طراحی نما معمولا لازم است تا در کنار تری دی مکس پلاگینهایی را نیز فرا بگیرید تا بتوانید بصورت حرفه ای با رتی دی مکس کار کرده و صحنه های حرفه ای تری را خلق کنید. تعداد پلاگینها بسیار زیاد است اما جهت خلق صحنه های حرفه ای چند مورد ضروری است:

Vray

vray learning 1

وی ری ضروری ترین پلاگینی است که بعنوان یک معمار باید بعد از یادگیری تری دی مکس آن را فرا بگیرید. شما بکمک Vray میتوانید رندرهای فوق حرفه ای و کاملا رئال و طبیعی در تری دی مکس بگیرید.

نکته مهم اینکه کلاس تری دی مکس خانه معماری بهمراه Vray بوده و نیازی به ثبت نام در کلاس مجزا ندارید. اما در صورت تمایل به دریافت پکیج ویری میتوانید روی دکمه زیر کلیک نمایید.

آفلاین (فیلم آماده)
ثبت نام پکیج تری دی مکس

سوالات متداول شما

همانطور که در متن بالا گفته شد در بازار کار یکی از مهارتهای مهم برای معماران و دست اندراران طراحی داخلی تری دی مکس است.

از دیگر سو برای ارائه جذابتر طراحی های خودتان لازم است تا تری دی مکس را بصورت کامل و حرفه ای بلد باشید.