آموزش تری دی مکس: آشنایی با modifier در ۳dmax
در این مطلب از خانه معماری که به آموزش تری دی مکس اختصاص دارد، قصد داریم شما عزیزان را با modifier در ۳dmax آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
modifier در ۳dmax
روش های اعمال اصلاحگرها
در این بخش از آموزش تری دی مکس توابع اصلاحگر ویرایشگرها یا modifier را معرفی می کنیم و این که برخی از توابع ویرایشی بر روی موضوعات درون صحنه چه عملکردی دارند را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه با روش های مختلف برای اعمال اصلاحگرها آشنا خواهید شد:
- یکی از روش هایی که می توان برای اعمال اصلاحگرها به کار گرفت، منوی کرکره ای Modifiers است.
- استفاده از کرکره ی Modifier List واقع در تابلوی Modify در بالای پانل دستورات و در سمت راست صفحه روش دیگری است.
- کلیک راست کردن، برای این منظور باید ابتدا موضوعات منتخب خود را در حالت انتخاب قرار دهید و در صحنه کلیک راست کنید. بدین ترتیب یک منوی میانبر مشاهده خواهید کرد که برخی از اصلاحگر ها را در شرایط خاص فرا می خواند.
modifier در ۳dmax: دسته های کرکره ی Modifier List
بعد از این که منوی Modifier List را باز کردید، سه دسته ظاهر می شود که عبارتند از:
Selection Modifier: با کمک این دسته اول می توانید مجموعه های انتخابی از سطوح اشیاء مختلف را ایجاد کنید. بعد از این که یک سطح – یک وجه – یک نقطه و… را ایجاد کردید باید بخش مورد نظر از یک شی را انتخاب کرده و با سایر اصلاح گرها کار ویرایش را روی موضوع انتخابی انجام دهید.
Word Space Modifiers ( WSM ): کار دسته دوم از اصلاح گر ها ، تغییر فضایی است که موضوع اشغال می کند. از این رو در هنگام حرکت موضوع در میان فضا، این اصلاح گرها بر روی آن تاثیر می گذارند. نام هریک از این اصلاحگرها با پسوند WSM می آید.
Object Space Modifiers: اصلاح گر های پارامتری سومین دسته و در واقع مهم ترین و پر کاربرد ترین دسته ویرایشی هستند. این اصلاحگرها با عمل روی خود موضوع، همزمان با آن حرکت می کنند.
شیء فرعی چیست؟
شیء فرعی به زیر مجموعه ای از یک موضوع اطلاق می شود که عنصر های کوچکتری از یک موضوع هستند و با یکدیگر ترکیب می شوند. از ترکیب این اشیای فرعی یک موضوع بزرگ تر ایجاد می شود. اشیاء فرعی پر کاربرد عبارتند از:
Vertex: راس یا نقطه با کلید میانبر ۱
Edge : لبه با کلید میانبر ۲
Face: نصف Segment
Polygon : یک سگمنت
Element : کل شکل
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید