آموزش مدلسازی پله گرد (حلزونی، مدور) در تری دی مکس (۳dmax)
مدلسازی پله گرد (حلزونی) در ۳dmax
با یکی دیگر از آموزشهای نرم افزار محبوب ۳dmax در خدمت شما عزیزان هستیم. در این آموزش قرار است نحوه مدلسازی پله گرد را بهمراه نکات آن مد نظر قرار دهیم. برای انجام اینکار مراحل ذیل را انجام دهید.
۱- ابتدا با رفتن به مسیر create>gemometry>stairs>spiral stair وارد دستور پله مدرو میشویم.
۲- پله ای را بصورت زیر ترسیم کرده و با رفتن به پنل modify تنظیمات زیر را انجام میدهیم.
ناحیه ۱ – اینکه ظاهر کلی پله ب چه صورتی باشد را انتخاب کنید (توپر، شیبدار، توخالی)
ناحیه ۲ – stringer برای قرار دادن تیر کنار پله، Carriage قرار دادن تیر زیر پله، Center pole برای قرار دادن ستون مرکز و مدور پله، Handrail برای گذاشتن میله دستگیره در دو طرف پله، Rai path گذاشتن خطی برای ترسیم نرده کنار پله توسط ابزار Railing
ناحیه ۳ – cw و ccw برای تعیین جهت چرخش پله ، Radius برای تعیین شعاع پله، Revs برای تعیین میزان چرخش پله، Width میزان عرض پله
ناحیه ۴ – Overall فاصله کف تا کف دو طبقه ای که پله بهم متصل میکند، Riser Ht تعیین ارتفاع هر پله، Riser Ct تعداد پله ها
ناحیه ۵ – Thikness تعیین ضخامت سنگ پله، Depth تعیین میزان عمق پله، segs هرچه بیشتر شود در پله های گرد لبه ها منحنی تر شده و بهتر نمایش پیدا میکند.
ناحیه ۶ – جهت تنظیم Carriage (ارتفاع، عرض و تعداد تیرهای زیر پله)
ناحیه ۷ – Railing (تنظیم ارتفاع، فاصله از لبه پله، سگمنتها و شعاع نرده های پله)
ناحیه ۸ – Stringers (تنظیم ارتفاع، عرض و فاصله از لبه های پله برای تیرهای کناری پله)
ناحیه ۹ – Center Pole (تنظیم شعاع، نرمی و ارتفاع ستون وسط پله گرد)
منبع: اختصاصی خانه معماری (در صورت تمایل به درج این مطلب در دیگر منابع، حتما فرم ذیل را تکمیل فرمایید)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید