اسکریپت Inset by Smoothing Group – نرمی و گردی لبه احجام ۳Dmax
اسکریپت Inset by Smoothing Group چیست؟
اگر از کاربران نرم افزار ۳Dmax باشید حتما میدانید که ایجاد نرمی و گردی در تمامی لبه های احجام در تری دی مکس نیاز به اعمال چندین ویرایشگر داشته و کمی زمانبر است. به کمک اسکریپت که در این مطلب دانلود خواهید نمود میتوانید تمامی لبه های حجم انتخابی را براحتی نرم و گرد (fillet) نمایید.
آموزش نحوه ایجاد نرمی و گردی کل لبه کل حجم در ۳Dmax با اسکریپت Inset by Smoothing Group
برای استفاده از این اسکریپت:
۱- ابتدا فایل بالا را دانلود فرموده و محتوای آنرا (فایل insetchamferstack.ms) به داخل پوشه startup تری دی مکس (احتمالا در آدرس c:\\program files\autodesk\3dmax 20…\scripts\startup ) بریزید.
۲- مکس رو باز کرده و حجم مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
۳- ویرایشگر inset chamfer stack را به شیء انتخاب شده نسبت میدهیم.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
لطفا امتیازی بدهید!
دیدگاهتان را بنویسید