آموزش و دانلود populate terrain – پلاگین ایجاد ناهمواری و لندسکیپ
پلاگین populate terrain چیست؟
سلام مجدد خدمت همه شما عزیزان، مدتی بود در خدمتتون نبودم، در عوض در این مطلب با معرفی یک پلاگین خیلی ساده، اما بسیار عالی و پرکاربرد و چاره ساز خدمت شما رسیدم. حتما تابحال به این مشکل برخورده اید که وقتی یک سطح پیچیده ایجاد میکنید سطوح متشکله (سلول ) آن بصورت سه ضلعی (face) های نامنظم میباشد. در اینگونه مواقع از چه راهکاری برای ایجاد سطوح منظم (poly) استفاده میکنید؟ یا فرض کنید میخواهید یک سطح را به بخشهای مربعی یا مستطیلی با ابعاد مشخص یا به تعداد دلخواه تقسیم کنید. در اینگونه مواقع از چه راهکاری استفاده میکنید؟
برای هر دو سوال بالا یکی از بهترین راهکارهای موجود استفاده از پلاگین Populate Terrain می باشد. برای دانلود آخرین نسخه این پلاگین میتوانید از لینک ذیل اقدام فرمایید. این نسخه بر روی ۳Dmax 2014 و ۳dmax 2016 آزمایش شده و بدون اشکال است.
دانلود پلاگین Populate Terrain v1.86 – لینک اصلی – ۰٫۲ مگابایت
آموزش کار با پلاگین Populate Terrain
کار با این پلاگین بسیار سادست. برای یادگیریش در اینجا برای شما یک مثال بسیار ابتدایی رو آماده کردیم، لطفا مراحل زیر رو بترتیب انجام بدید:
ابتدا سه منحنی ترسیم کرده و با اختلاف ارتفاع دلخواه در زیر و روی یکدیگر تنظیم میکنیم.
حال سه منحنی را با یکدیگر attach میکنیم تا در یک مجموعه قرار گیرند.
حال به منوی Tools رفته و در انتهای آن گزینه populate terrain را انتخاب میکنیم ( آدرس Tools>populate terrain ) ، پنجره ای مطابق با شکل زیر باز میشود. در این پنجره مقادیر را مشابه تصویر زیر تنظیم نمایید.
در بخش mode در صورتی که روی size تنظیم شود (۱)، تقسیمات دارای ابعادی مطابق با آنچه در ناحیه x یا y تنظیم میکنید خواهد شد (۲) اما اگر روی subdivs تنظیم شود، تقسیمات به تعداد دلخواه شما انجام خواهد شد و در نهایت در صورتی که بر روی Percent تنظیم شود میتوانیم بر حسب درصد اندازه طول خط تقسیمات را انجام دهیم.
حال روی دکمه Process کلیک کنید تا یک سطح مش ایجاد شود
در بخش بعدی میخواهیم بخشی از سطح ایجاد شده را برش دهیم. برای اینکار یک دایره را در محل دلخواه ترسیم میکنیم.
حال در بخش Trimming بر روی دکمه نمایش داده شده کلیک کرده و دایره را انتخاب میکنیم.
با زدن دکمه process نتیجه زیر را میبینید.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام خسته نباشین میشه لطفا پسورد پلاگین populate رو بزارین ممنون میشم
سلام
archome.ir