بررسی ویژگیهای جدید پلاگین قدرتمند Vray 3 و Vray 3.2
بررسی ویژگیهای جدید پلاگین قدرتمند Vray 3 و Vray 3.2
با روی کار آمدن هر نسخه از یک نرم افزار، این سوال برای خیلی از کاربران بوجود می آید که چه تغییراتی در لایه های ظاهری و یا لایه های پایینتر نرم افزار اتفاق افتاده است. بدون شک دسترسی به این تغییرات در نرم افزارهای حرفه ای تر بسیار دشوار خواهد بود. لذا در این مطلب قصد داریم تا شما را به اعماق تغییرات اتفاق افتاده در پلاگین حرفه ای vray 3 و vray 3.2 ببریم. با ما همراه باشید.
ویژگیهای اساسی Vray 3
ابتدا میخواهیم نگاهی به چند ویژگی اساسی در نسخه ۳ پلاگین Vray بیاندازیم:
۱- افزایش سرعت رندرگیری
سرعت رندر در این نسخه از vray حدود ۱٫۵ تا ۵ برابر نسخه های قبلی آن میباشد. برای رسیدن به این قابلیت بسیاری از کدهای این نرم افزار مورد ب تجدید نظر قرار گرفته و از نو نوشته شده است.
۲- تغییر در محیط کاربری
در این نسخه از vary شاهد این هستیم که پارامترهای رندرینگ در سه سطح Basic، Advanced و Expert دسته بندی شده اند که بترتیب باعث افزایش گزینه ها برای انجام تغییرات حرفه ای تر میشود.
۳- ایجاد قابلیت رندرینگ تصاعدی (Progressive Rendering)
همانطور که میدانیم با شروع فرآیند رندرینگ، مربعهایی در صفحه (به تعداد هسته های پردازشگر رایانه) ظاهر میشود که به آنها باکت میگوییم. با رندرگیری هر باکت، پردازشگر به سراغ باکتی دیگر رفته و بتدریج رندر را تکمیل میکند. خوب انجام این عملیات برای بسیاری از افراد و بسیاری از مواقعی که قصد گرفتن رندرهای آزمایشی (Test render) را دارند بسیار خسته کننده است. از ویژگیهای جدید این نسخه میتوان به حالت progressive اشاره کرد که در این حالت رندر بتدریج (همانند Vray RT) تکمیل شده و تصمیمگیری در مورد رندر را تسریع میبخشد.
۴- Quick setting
یکی از گلایه های کاربران تازه کار نرم افزار Vray وجود تنظیمات بسیار زیاد برای آن است. در نسخه های قبلی این نرم افزار هم فکرهایی برای سادگی تنظیمات شده بود (مثلا وجود گزینه های low و hight و …) در تنظیمات irradiance map، اما در نسخه ۳ این قابلیت با قدرت بیشتری حضور پیدا کرده است
۵- بهبود در رندرگیری مو
رندرگیری مو در نسخه های قبلی این انجین محبوب از مشکلات دیگر کاربران آن بود که به گفته سازندگان نرم افزار، سرعت و کیفیت رندرگیری مو در این نسخه به ۵ تا ۱۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
۶- تغییر در شیدرها
در نسخه ۳ ما شاهد افزوده شدن شیدرهای Skin shder، ray-traced SSS و … میباشیم.
تغییرات نسخه Vray 3.2
- افزوده شدن پارامترهایی برای تغییر motion blur در دوربین
- امکان حذف یا اضافه کردن قابلیت رندر شبکه در حالت رندر progress
- پشتیبانی از دوربین Physical تری دی مکس
- امکان کنترل DMC random seed با برنامه نویسی max script
- افزوده شدن توضیحات تولتیپ به اکثر بخشهای برنامه
- پشتیبانی Vray RT از fog, composite map, vray mtl anisotropy, displacement و …
- افزوده شده اصلاح رنگ نوسط گراف به vray rt
- افروده شدن چند قابلیت به Vray proxy همچون پیش نمایش بهتر،نمایش کل آبجکت اولیهدر ویوپورت، امکان خروجی گرفتن اشیاء instance
- پشتیبانی Vray sterioscopic از رندر پاناروما و استوانه ای
- افزوده شدن قابلیتهای زوم کردن توسط دکمه های + , – و نیز لود کردن تنظیمات رندر از هیستوری تصاویر به فریم بافر افزوده شده است
- در Vray light و در حالت dome خطوطی برای نمایش جهت تابش نور در ویوپورت افزوده شده است.
- در vray hdri امکان استفاده از تصاویر png سیاه و سفید فراهم شده است.
- و …
نوشته های مرتبط:
- تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟
- چگونه معماری را زندگی کنیم؟
- 10 روش خلاقانه برای تزئین شومینه بدون استفاده
- ایده های تبدیل زیرشیروانی به فضایی جدید
- معرفی پروژه هتل Bamboo Lodge در شهر Yibin چین
- دستور Loft در نرم افزار Rhino
- درباره ویژگی های آلومینیوم بیشتر بدانید
- نکاتی درباره طراحی تاسیسات مکانیکی در اتوکد
- با اصول خاکبرداری آشنا شوید
- drawing purge
دیدگاهتان را بنویسید