آموزش مبحث Group و نحوه گروه بندی عناصر در تری دی مکس
Group چیست و چه کاربردی در تری دی مکس دارد؟
با عرض سلام خدمت شما عزیزان همراه، در پروژه های ۳Dmax خیلی از مواقع لازم است تا چندین عنصر ریز و درشت را باهم یکپارچه کنیم تا با انتخاب یکی، دیگری نیز انتخاب شود. برای این منظور یکی از ابزارهای کارآمد، Group میباشد.
ابزارهای group :
۱- ابتدا دو مکعب زرد و سبز را انتخاب کرده و با رفتن به منوی Group و انتخاب گزینه Group آنها را با یکدیگر به یک گروه تبدیل میکنیم.
۲- با انتخاب کردن گروه ساخته شده در قسمت قبل و انتخاب گزینه open ، گروه انتخاب شده را بصورت موقت ، باز میکنیم. (باز کردن یک گروه برای اعمال تغییرات و یا جابجایی یا … در عضو یا اعضایی از آن گروه کاربرد دارد.)
۳- پس از اعمال تغییرات در گروه باز شده، برای بستن مجدد آن، نیاز است تا عضوی از آن گروه (مثلا در تصویر زیر مکعب سبز رنگ) را انتخاب نموده و سپس با انتخاب گزینه Close آنرا ببندیم.
۴- جهت افزودن یک عنصر جدید به یک گروه کافیست تا طبق تصویر زیر، ابتدا عنصر مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Attach و در انتها گروه مورد نظر کلیک کنیم.
۵- جهت حذف کردن (اخراج کردن) یک عنصر از یک گروه، باید با انتخاب گروه مورد نظر و open کردن آن، عنصر مورد نظر را انتخاب نموده و با انتخاب گزینه Detach، عنصر را از گروه اخراج کنیم.
۶- اگر گروهی را انتخاب کنیم (۱) و سپس با انتخاب شیء دیگر (۲) ، گروه و شیء جدید را تبدیل به یک گروه جدید نماییم (۳) ، میتوانیم با انتخاب گزینه Explode (4) گروه تو در توی ایجاد شده را بصورت کلی متلاشی کنیم.
منبع: اختصاصی خانه معماری (در صورت تمایل به درج این مطلب در دیگر منابع، حتما فرم ذیل را تکمیل فرمایید)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید