آموزش ساخت متریال شیشه واقعی در ۳Dmax – الگوریتم Raytrace
چگونه یک شیشه واقعی در ۳Dmax بسازیم؟
الگوریتم Raytrace
در این آموزش با نحوه ساخت متریال طبیعی شیشه به کمک الگوریتم Raytrace در نرم افزار ۳dmax آشنا می شویم. پیش از هرچیز لازم است این نکته را متذکر شویم که الگوریتم Raytrace تنها در موتور رندر پیش فرض ۳dmax ، یعنی Default scanline به درستی به نمایش در می آید.
مراحل ساخت شیشه
لطفا مراحل ساخت را به ترتیب زیر و مطابق با تصاویر انجام دهید.
بمنظور ساخت شیشه، ابتدا کلید M را بفشارید تا پنجره Material editor باز شود. ( تصویر ۱ )
با کلیک بر روی دکمه انتخاب الگوریتم (دکمه standard در تصویر ۱) ، نوع الگوریتم را بر روی Raytrace تنظیم نمایید. (تصویر ۲)
با باز شدن پنجره تنظیمات Raytrace تنظیمات را مطابق آنچه در تصویر ۳ ملاحظه میفرمایید انجام دهید.
مطابق با تصویر ۴ ، بر روی Reflect مپ Falloff انداخته و با کلیک بر روی آن، مقادیر را مطابق با آنچه در تصویر ۵ ملاحظه میفرمایید تغییر دهید.
تمام
منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید