جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Vray
        • Photoshop
        • Vray (for 3dmax)
      • دروس تخصصی
        • نقشه کشی با اتوکد
        • راندو و اسکیس معماری
    • عمران
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
      • دروس تخصصی
        • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • تاسیسات
      • نرم افزار تاسیساتی
        • کلاس آموزش Revit MEP + مدرک بین المللی
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • فرمها
    • جذب مدرس
  • تماس با ما
خانه معماری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

جهت دریافت پیامک افزونه تیکت شماره همراه خود را وارد نمایید.

  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط پیامک)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Vray
        • Photoshop
        • Vray (for 3dmax)
      • دروس تخصصی
        • نقشه کشی با اتوکد
        • راندو و اسکیس معماری
    • عمران
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
      • دروس تخصصی
        • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • تاسیسات
      • نرم افزار تاسیساتی
        • کلاس آموزش Revit MEP + مدرک بین المللی
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • فرمها
    • جذب مدرس
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید
0

چگونه می توان در ۳ds Max به یک عمق میدانی خوب رسید؟

چگونه می توان در 3ds Max به یک عمق میدانی خوب رسید؟

چگونه می توان در ۳ds Max به یک عمق میدانی خوب رسید؟

من به صحبت کردن در مورد گزینه ها و پارامترها علاقه ای ندارم و فهمیدن از طریق پارامترها به نظر من یک کار بیهوده است. لازم است عمیقاً چیزها را درک کنید ، سپس فقط روی نرم افزار اعمال کنید. این بخش، به توضیح عمق میدان و اینکه به چه چیزی بستگی دارد، اختصاص داده شده است. لازم است بدانید، نرم افزارها چیز جدیدی را اختراع نمی کنند، هنگامی که یک موضوع را به شکلی اساسی درک کردید، برنامه واقعا ساده خواهد بود.

برای هر تصویر فقط یک مکان وجود دارد که عکس کاملاً تیز باشد. همچنین یک فضای جلویی و دیگری در پشت موضوع وجود دارد که تاری تصویر در آن به حداقل رسیده است تا غیرقابل تصور باشد.

عمق میدانی در تری دی مکس

در خارج از این فضا ، اشیاء فضا به طور فزاینده ای تار به نظر می رسند. به این فضا Depth of Field یعنی عمق میدانی گفته می شود و اشیاء موجود در این فضا کاملاً تیز به نظر می رسند.

چه فاکتورهایی بر عمق میدانی تاثیرگذارند؟

۳ مورد مهمی که بر عمق میدانی تاثیرگذارند، عبارتند از: فاصله کانونی، فاصله از موضوع یا شیء و دیافراگم (شماره f).

چگونه تاثیر Blur DOF را افزایش دهیم؟

  • با استفاده از یک فاصله کانونی بزرگتر
  • کاهش فاصله از موضوع یا اشیاء
  • کاهش دیافراگم شماره F

اگر دوربین یا منظره و نمای خود را قبلاً تنظیم کرده اید ، تنها راه برای بیشتر کردن تاثیر DOF ، کاهش F Number است ، ولی در این صورت مشکلی پیش می آید: نور بیشتری ایجاد می شود! برای متعادل کردن این پدیده، می توانید از طریق EV (مقدار نوردهی) انجام دهید. اساساً میزان ورود نور به لنز نتیجه دو عامل است: دیافراگم (F) و سرعت شاتر (بیان شده در هزارم ثانیه)

در جدول زیر، “f” و “سرعت شاتر” با یک شماره (EV) همراه هستند. تنها کافیست، مقدار EV را ثابت نگه دارید، همان میزان درخشش و نوردهی را به دست خواهید آورد!

عمق میدانی در تری دی مکس

روش انجام کار:

تنظیمات خود را روی دوربین فیزیکی VRay انجام دهید: f = 8 و سرعت شاتر = ۲۵۰، در این صورت، در جدول می توانید EV 14 را مشاهده کنید. (تصویر زیر)

عمق میدانی در تری دی مکس

توجه داشته باشید: هدف ما این است که EV را ثابت نگه داریم!

برای بدست آوردن تصاویر تار، کافیست شماره F را به ۴ کاهش دهید و مقدار سرعت شاتر مناسب را برای حفظ EV = 14 در جدول بررسی کنید. مقادیر مناسب سرعت شاتر = ۱۰۰۰ است و بدنی ترتیب، EV = 14 نیز حفظ می شود و روشنایی ثابت می ماند.

عمق میدانی در تری دی مکس

اکنون کافی است که روی قسمت عمق میدانی کلیک کنید. به یاد داشته باشید که “زیر بخشها” روی ذرات حاصل از Dof تأثیر می گذارد. مقادیر بالا (۳۰-۴۰) تصویر بهتری می بخشد اما زمان ارائه آن به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

عمق میدانی در تری دی مکس

به یاد داشته باشید که مسافت جایی که ما تمرکز کامل داشته باشیم توسط VRayPhysical Carmera TARGET تعیین می شود. در اینجا از V-Ray استفاده کردیم، اما این مفهوم برای هر نرم افزاری شبیه سازی یک دوربین واقعی یکسان است. خبر خوب اینکه، این مفاهیم همچنین برای Reflex REAL شما نیز معتبر هستند، رندر خوبی داشته باشید!

لطفا امتیازی بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جدیدترین دوره های نرم افزار
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.archome.ir/?p=62685

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

لطفا سوالات پس از ثبت نام در دوره های آموزشی را فقط ازطریق سامانه تیکت پشتیبانی مطرح فرمایید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لوگو خانه معماری
  • 02122888865-22887366
  • شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 20
  • archome.ir@gmail.com