آموزش شبیه سازی اشیاء فیزیکی توسط Reactor در ۳ds Max
شبیه سازی اشیاء فیزیکی توسط Reactor
در این بخش، قصد داریم به آموزش شبیه سازی اشیاء توسط Reactor بپردازیم، با خانه معماری همراه باشید. قبل از شروع خوب است بدانید که REACTOR در نسخه های اخیر تری دی مکس، دیگر لحاظ نمی شود.
آیا تاکنون اشیاء را کاملاً اتفاقی در یک صحنه قرار داده اید؟ سکه های روی میز ، تیله های داخل یک ظرف ، حتی صخره های کنار ساحل و …، البته که کار بسیار کسل کننده و سختی است. در چنین مواردی ما به شبیه سازی فیزیکی نیاز داریم و در ds Max 3 یک راکتور قدرتمند وجود دارد که به راحتی این کار را انجام می دهد.
مراحل انجام شبیه سازی
کار بسیار ساده ای است:
فقط کافیست یک مجموعه RB Collection را در صحنه قرار دهید ، سپس موارد مختلف را درگیر کنید ، “وزنه ها” را بگیرید و شبیه سازی را اجرا کنید. به طور خلاصه، برای شبیه سازی فیزیکی اشیاء، ابتدا باید balls-reactor-START.max را باز کنید و مجموعه های RB را در صحنه قرار دهید، سپس توده و مورفولوژی را برای هر جسم اختصاص دهید و طول شبیه سازی را تنظیم کنید و در نهایت، balls-reactor-FINAL.max را چک کنید.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید