جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیNew
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
خانه معماری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط تلگرام)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیNew
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
ورود
Latest Notifications
Please login to Show Notifications
0

نکات مهم در ۳d max

3DMAX

در این مطلب از خانه معماری به معرفی نکات مهم در ۳d max می پردازیم. با کمک این نکات به خصوص اگر به تازگی وارد دنیای تری دی مکس شده اید، می توانید به راحتی با این نرم افزار محبوب کار کنید و لذت ببرید. با ما همراه باشید.

نکات مهم در ۳d max

 

نکته اول: کلیدهای میانبر در ۳d max

برای این که سرعت کار خود در تری دی مکس را افزایش دهید باید با کلیدهای میانبر اصلی آشنایی داشته باشید. مهمترین short key ها در ۳d max عبارتند از:

  • کلید Q که برای غیر فعال کردن همه ی دستورات کاربرد دارد.
  • کلید W برای حرکت دادن بعد از انتخاب حجم استفاده می شود.
  • کلید E که با کمک آن می توانید آبجکت را بچرخانید.
  • کلید R تغییر حجم ( scale ) است.
  • کلید ترکیبی ctrl+z بازگشت به عملیات قبلی و کلید ترکیبی Alt+W بزرگنمایی صفحه ی نمایش است.
  • با کلید ترکیبی ctrl+c می توانید در فضا دوربین ایجاد و با کلید f3 , f4 سگمنت ها را نمایان و پنهان کنید.
  • با کلید های ] [ دید ناظر عقب و جلو می رود و کلید G نمایش و عدم نمایش صفحه ی شطرنجی است.
  • کلید Z زوم و بزرگنمایی و کلید M باز کردن Material Editor است.
  • کلید f9 ایجاد رندر سریع و کلید f10 پنجره ی Render setup است.
  • Mouse Wheel یا غلطک ماوس حرکت دوربین، Mouse wheel + Alt چرخش دوربین و Mouse wheel + Alt +Ctrl زوم و بزرگنمایی است.

نکته دوم: Hold & Fetch

زمانی که از نتیجه ی کار خود در تری دی مکس مطمئن نیستید، از Hold & Fetch استفاده کنید. برای دسترسی به Hold باید به منوی Edit بروید و کلید های Ctrl+H را فشار دهید. با اجرای این دستور صحنه به طور موقت ذخیره می شود. با کلید های Ctrl+ Alt + F ، می توانید صحنه ی ذخیره شده را بازیابی کنید. همچنین به منظور سرعت دادن به ترسیم شکل های استاندارد مثل Box یا Line دیگر لازم نیست به command panel بروید. در view port ها دکمه ی Ctrl را بگیریم و کلیک راست کنید. بدین ترتیب می توانید سریع تر رسم کنید.

نکات مهم در ۳d max: نکته سوم

اگر می خواهید رنگ محیط و منو های ۳D MAX تغییر دهید به منوی Customize بروید و Customize UI & defaults switcher… را انتخاب کنید. یک پنجره جدید باز می شود که در منوی سمت راست ۴ حالت وجود دارد که هرکدام از آنها را با توجه به سلیقه خود می توانید انتخاب کنید.

نکته چهارم

Global Search یکی از ابزارهای مهم تری دی مکس است که تمامی امکانات مکس را با استفاده از آن می توان جست و جو کرد. برای این منظور دکمه ی X بزنید و در کادر باز شده نام دستور مورد نیاز را تایپ کنید. مکس به طور خودکار لیست دستوراتی که با حرف تایپ شده شروع می شوند را نمایش می دهد. این ابزار برای زمانی خوب است که نام کامل دستور مورد نیاز را نمی دانید.

نکات مهم در ۳d max: نکته پنجم

دستور Object Isolation نیز در کار با تری دی مکس به شما کمک زیادی خواهد کرد. به خصوص زمانی که یکی از آبجکت ها را در صحنه ای شلوغ باید ویرایش کنید. این دستور کمک می کند تا آبجکت هایی را که نیاز ندارید بطور موقت مخفی کنید تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. برای این منظور از دکمه های Alt+Q یا علامت لامپ در پایین time slider استفاده کنید.

نکته ششم

زمانی که قصد دارید دو ابجکت جدا را سریع در کنار یکدیگر بیاورید، برای حرکت دادن آبجکت اول ، آن را انتخاب و گزینه ی Align را بزنید. کلید میانبر آن هم Alt+A است. سپس آبجکت دوم را انتخاب کرده و پنجره ی باز شده را ok کنید. بدین ترتیب دو آبجکت روی هم می افتند.

نکته هفتم

در مواقعی که instance می گیرید ولی می خواهید یکی از آبجکت ها تغییر کند، بدون کپی گرفتن از اولی می توانید روی آبجکت مورد نظر کلیک کنید و در قسمت Modify گزینه ی make unique را بزنید. خوب است بدانید هر موتور رندری که برای رندرگیری استفاده می کنید، زمان رندر را در کادر پایین مکس مشخص می کند. در هنگام استفاده از ابزار line و زمانی که قرار است خط صاف بکشید، shift را نگه دارید تا فقط در جهت های افقی یا عمودی حرکت کند.

نوشته های مرتبط:

  • آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
  • انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
  • آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
  • شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
  • آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
  • مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
  • مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
  • آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
  • کاربردهای ۳d max در معماری
لطفا امتیازی بدهید!
برچسب ها: 3d maxآموزش ۳d maxتری دی مکسکلیدهای میانبر ۳d maxنرم افزار 3D Maxنکات طلایی ۳d maxنکات مهم در ۳d max
جدید تر آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
قدیمی تر ترفندهای مایا در انیمیشن سازی
جدیدترین دوره های نرم افزار
دسته‌های محصولات
  • ابزارهای کاربردی
  • تاسیسات ساختمان
    • کلاس تاسیسات
  • طراحی وب
  • مهندسی عمران
    • کلاس عمران
  • مهندسی معماری
    • پک معماری
    • کلاس معماری
    • میکروپک معماری
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.archome.ir/?p=93989

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.