آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
در این مطلب از خانه معماری طراحی نمای رومی در ۳dmax را به شما عزیزان آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.
مراحل طراحی نمای رومی در ۳dmax
مرحله اول طراحی نمای رومی در ۳dmax
ابتدا با import فایل کد را که نقش زیرکار را دارد وارد محیط مکس کنید. چرا که طراحی باید طبق اندازه های آن شروع شود. واحد اندازه گیری را مشخص کنید و پس از وارد شدن پلان در مکس، کلید کلید E را فشار داده و ۹۰ درجه بچرخانید. حالا باید لاین ها را تبدیل به یک group کنید. یک باکس به عنوان دیوار کلی در نمای فرانت با snap روشن بکشید. سپس پنجره ها را با دستور بولین از بدنه ایجاد شده خالی کنید.
مرحله دوم
برای مشخص کردن متریال و بند کشی سنگ نماها ، کلید m را فشار دهید و پنجره ی material editor را باز کنید و یک متریال vray mtl به آبجکت نسبت دهید. با فشار دادن مربع روبروی Diffuse ، گزینه ی Tiles را انتخاب کنید و سپس روی سربرگ Advanced control کلیک کنید. بدین ترتیب می توانید پارامترهای تایل را تغییر دهید.
مرحله سوم طراحی نمای رومی در ۳dmax
حالا باید رنگ صفحه اصلی در قسمت شماره یک و رنگ بندکشی ها را در قسمت شماره دو مشخص کرده و با روشن کردن گزینه ی show shaded ، تایل را داخل ویوپرت مشاهده کنید. به منظور تنظیمات بند کشی و تعداد آن باید تعداد را در قسمت اول و ضخامت را در قسمت دو مشخص نمایید. با قرار دادن یک تکسچر سنگ در تایل، گزینه ی Go to parent و بعد map را انتخاب کنید. حالا پنجره ای باز می شود که باید روی diffuse راست کلیک کرده و گزینه ی copy را انتخاب کرده و سپس در قسمت bump آنرا paste کنید.
مرحله چهارم
در این مرحله باید پنجره ها و ستون ها را ترسیم کنید. دکمه ی m را فشار دهید تا پنجره ی material editor باز شود. حالا با انتخاب یکی از پالت ها ، مثلاً برای متریال شیشه Diffuse را روی مشکی قرار دهید. برای آینه ای شدن آن ،Reflect را سفید و Fresnel را فعال کنید. برای شفافیت کامل رنگ refract باید تا آخر سفید باشد و برای این که نور به داخل وارد شود باید Affect shadows را فعال کنید. متریال را به شیشه ها اختصاص دهید. برا این که بازتاب خیلی کمی داشته باشید، برای فریم پنجره ها و درها در قسمت رفلکت کمی رنگ رو تا وسط به رنگ سفید نزدیک کرده و Fresnel را غیرفعال کنید. عدد RGlassiness را نیز پایین آورید تا بازتاب کمی مات شود.
مرحله پنجم
آبجکت ها را انتخاب کرده و در یک گروه قرار دهید. در صورت نیاز به تغییرات جزئی در طبقات ، آن را انتخاب می کنیم و ungroup کنید. برای اجرای ابزارهای رومی و گچ بری ها با کمک لاین از نمای کنار ابزار را بکشید و در نمای پرسپکتیو، در قسمت شیپ ها یک لاین مطابق عکس رسم کنید. با انتخاب لاینی که کشیده اید، از modifier گزینه ی sweep را اعمال کنید. با فعال کردن گزینه use custom selection ، pick را بزنید و روی لاین اول ترسیم شده کلیک کنید. بدین ترتیب لاین دوم نیز به شکل لاین اول درمی آید.
سپس همه ابزارها و گچبری ها ی اطراف پنجره و ستون ها را Attach کنید. از لبه های تیز و سخت دوری کنید. برای این منظور لبه ها را Chamfer کنید. با اختصاص دادن متریال به همه ی آبجکت های جدید، محدوده ی خیابان را با استفاده از یک باکس مشخص کنید و تکسچر آسفالت دهید. در نهایت باید نور V-Ray sun بدهید و رندرگیری را با زاویه ی مناسب انجام دهید. به منظور فعال شدن نور در صفحه، تنظیمات اولیه ی وی ری را در render setup فعال کرده و شدت نور را تنظیم کنید. حالا باید با فشار دادن کلید F9 از قسمت مدیفای دوبار رندر بگیرید.
مطالب مرتبط:
رندرگیری صحنه خارجی در روز و شب با وی ری
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
- کاربردهای ۳d max در معماری
دیدگاهتان را بنویسید