جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیجدید
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
خانه معماری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط پیامک)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیجدید
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
ورود
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
0

آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax

3DMAX

در این مطلب از خانه معماری طراحی نمای رومی در ۳dmax را به شما عزیزان آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل طراحی نمای رومی در ۳dmax

 

مرحله اول طراحی نمای رومی در ۳dmax

ابتدا با import فایل کد را که نقش زیرکار را دارد وارد محیط مکس کنید. چرا که طراحی باید طبق اندازه های آن شروع شود. واحد اندازه گیری را مشخص کنید و پس از وارد شدن پلان در مکس، کلید کلید E را فشار داده و ۹۰ درجه بچرخانید. حالا باید لاین ها را تبدیل به یک group کنید. یک باکس به عنوان دیوار کلی در نمای فرانت با snap روشن بکشید. سپس پنجره ها را با دستور بولین از بدنه ایجاد شده خالی کنید.

 

طراحی نمای رومی در ۳dmax

 

طراحی نمای رومی در ۳dmax

مرحله دوم

برای مشخص کردن متریال و بند کشی سنگ نماها ، کلید m را فشار دهید و پنجره ی material editor را باز کنید و یک متریال vray mtl به آبجکت نسبت دهید. با فشار دادن مربع روبروی Diffuse ، گزینه ی Tiles را انتخاب کنید و سپس روی سربرگ Advanced control کلیک کنید. بدین ترتیب می توانید پارامترهای تایل را تغییر دهید.

 

طراحی نمای رومی در ۳dmax

 

طراحی نمای رومی در ۳dmax

مرحله سوم طراحی نمای رومی در ۳dmax

حالا باید رنگ صفحه اصلی در قسمت شماره یک و رنگ بندکشی ها را در قسمت شماره دو مشخص کرده و با روشن کردن گزینه ی show shaded ، تایل را داخل ویوپرت مشاهده کنید. به منظور تنظیمات بند کشی و تعداد آن باید تعداد را در قسمت اول و ضخامت را در قسمت دو مشخص نمایید. با قرار دادن یک تکسچر سنگ در تایل، گزینه ی Go to parent و بعد map را انتخاب کنید. حالا پنجره ای باز می شود که باید روی diffuse راست کلیک کرده و گزینه ی copy را انتخاب کرده و سپس در قسمت bump آنرا paste کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید پنجره ها و ستون ها را ترسیم کنید. دکمه ی m را فشار دهید تا پنجره ی material editor باز شود. حالا با انتخاب یکی از پالت ها ، مثلاً برای متریال شیشه Diffuse را روی مشکی قرار دهید. برای آینه ای شدن آن ،Reflect را سفید و Fresnel را فعال کنید. برای شفافیت کامل رنگ refract باید تا آخر سفید باشد و برای این که نور به داخل وارد شود باید Affect shadows را فعال کنید. متریال را به شیشه ها اختصاص دهید. برا این که بازتاب خیلی کمی داشته باشید، برای فریم پنجره ها و درها در قسمت رفلکت کمی رنگ رو تا وسط به رنگ سفید نزدیک کرده و Fresnel را غیرفعال کنید. عدد RGlassiness را نیز پایین آورید تا بازتاب کمی مات شود.

مرحله پنجم

آبجکت ها را انتخاب کرده و در یک گروه قرار دهید. در صورت نیاز به تغییرات جزئی در طبقات ، آن را انتخاب می کنیم و ungroup کنید. برای اجرای ابزارهای رومی و گچ بری ها با کمک لاین از نمای کنار ابزار را بکشید و در نمای پرسپکتیو، در قسمت شیپ ها یک لاین مطابق عکس رسم کنید. با انتخاب لاینی که کشیده اید، از modifier گزینه ی sweep را اعمال کنید. با فعال کردن گزینه use custom selection ، pick را بزنید و روی لاین اول ترسیم شده کلیک کنید. بدین ترتیب لاین دوم نیز به شکل لاین اول درمی آید.

سپس همه ابزارها و گچبری ها ی اطراف پنجره و ستون ها را Attach کنید. از لبه های تیز و سخت دوری کنید. برای این منظور لبه ها را Chamfer کنید. با اختصاص دادن متریال به همه ی آبجکت های جدید، محدوده ی خیابان را با استفاده از یک باکس مشخص کنید و تکسچر آسفالت دهید. در نهایت باید نور V-Ray sun بدهید و رندرگیری را با زاویه ی مناسب انجام دهید. به منظور فعال شدن نور در صفحه، تنظیمات اولیه ی وی ری را در render setup فعال کرده و شدت نور را تنظیم کنید. حالا باید با فشار دادن کلید F9 از قسمت مدیفای دوبار رندر بگیرید.

مطالب مرتبط:

رندرگیری صحنه خارجی در روز و شب با وی ری

نوشته های مرتبط:

  • آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
  • انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
  • نکات مهم در ۳d max
  • شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
  • آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
  • مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
  • مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
  • آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
  • کاربردهای ۳d max در معماری
لطفا امتیازی بدهید!
برچسب ها: ۳Dmaxآموزش 3dmaxرندرگیری با Vrayرندرگیری در ۳dmaxطراحی در تری دی مکسطراحی نمای رومیطراحی نمای رومی در ۳dmaxطراحی نمای رومی در تری دی مکسنمای رومیوی ری
جدید تر شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
قدیمی تر نکات مهم در ۳d max

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جدیدترین دوره های نرم افزار
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.archome.ir/?p=93833

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.