مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
در این مطلب از خانه معماری که به آموزش انیمیشن در ۳d max اختصاص دارد به ادامه آموزش مسیردهی به حرکت آبجکتها می پردازیم. با ما همراه باشید.
مسیردهی به حرکت آبجکتها
در هنگام ویرایش مسیر حرکت موضوعات انیمیشن در ۳d max ، فریم های کلیدی بیشتری را به مسیر می توانید اضافه و یا از آن حذف کنید. همچنین می توانید فریم های کلیدی را به صورت دلخواه بر روی مسیر جا به جا نمایید. برای این منظور کلید Sub – Object را از بالای پانل دستورات انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید. سپس دکمه ی W از روی صفحه کلید را فشار دهید تا ابزار Move یا همان جا به جایی فعال شود. حالا با قرار دادن مکان نمای ماوس بر روی مربع های روی مسیر که به فریم های کلیدی مربوط هستند، روی آن ها کلیک کرده و آن ها را روی مسیر جا به جا کنید.
نکته
برای اضافه کردن یک فریم کلیدی دیگر به مسیر باید روی کلید Add Key در پانل دستورات کلیک کنید و مکان نمای ماوس را بر روی فریم میانی مورد نظر قرار دهید و در آخر کلیک کنید. بدین ترتیب در محل کلیک شده، فریم کلیدی روی مسیر اضافه می شود. توجه داشته باشید، این مرحله از کار باید تا رسیدن به نتیجه ی ایده آل تکرار شود. به منظور حذف یک فریم کلیدی از روی مسیر باید ابتدا ابزار انتخاب را از نوار ابزار استاندارد تری دی مکس انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی فریم کلیدی قرار گرفته روی مسیر مورد نظر، آن را انتخاب کنید. حالا با کلیک روی کلید Delete key ، فریم کلیدی انتخاب شده به راحتی حذف می شود.
تعداد فریم های کلیدی و میانی یک انیمیشن در یک مسیر حرکتی بستگی به شکل مسیر در انیمیشن دارد. همچنین خوب است بدانید، تعداد فریم های کلیدی و میانی در تغییرات ساده نیز کاهش پیدا می کند.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
- کاربردهای ۳d max در معماری
دیدگاهتان را بنویسید