مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه اول)
در این مطلب از خانه معماری که به آموزش انیمیشن در ۳d max اختصاص دارد به آموزش مسیر دهی به حرکت آبجکت ها می پردازیم. با ما همراه باشید.
مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در تری دی مکس
زمانی که قصد دارید با استفاده از نرم افزار تری دی مکس به ساخت انیمیشن از حرکت آبجکت های رسم شده بپردازید، باید با تکنیک های مسیر دهی آشنا باشید تا بتوانید کنترل بسیار دقیقی بر حرکت موضوعات در تصاویر متحرک داشته باشید.
مراحل مسیر دهی به حرکت آبجکت ها
مرحله اول
برای این کار باید ابتدا یک آبجکت ترسیم کنید. سپس برای بزرگنمایی نمای پرسپکتیو به منظور به نمایش درآوردن به صورت تمام صفحه، کلید های میانبر Alt + W را بزنید. حالا کلید W یا ابزار جابه جایی Move را انتخاب کنید. سپس کلید Auto key را بزنید. مشاهده می کنید که این گزینه به رنگ قرمز در می آید. در این جا باید روی آبجکت ترسیم شده، کلیک کنید تا بتوانید آن را جا به جا نمایید.
مرحله دوم
در این مرحله باید لغزنده ی فریم ها را به تعداد ۱۰ فریم به سمت راست جا به جا کرده و سپس روی آبجکت مورد نظر کلیک کنید. آن را جا به جا کرده و لغزنده ی فریم ها را به مقدار ۱۰ فریم دیگر جلو ببرید. توجه داشته باشید این برای ایجاد فریم متعدد تا فریم ۱۰۰ باید این کار و مراحل را تکرار نمایید. حالا با کلیک روی کلید Auto key ، آن را غیر فعال کنید.
مرحله سوم
حالا نوبت به بررسی مسیر حرکتی موضوع می رسد. برای این منظور باید در بالای پانل دستورات ، عنوان Motion را انتخاب و روی کلید Trajectories کلیک کنید. بدین ترتیب مسیر حرکت موضوع در نمای جاری با رنگ قرمز ظاهر می شود. فریم های کلیدی نیز به شکل مربع است و بر روی مسیر مشخص شده است. نقاط سفید رنگی که روی مسیر حرکت موضوع مشاهده می کنید، فریم های میانی هستند که در انیمیشن ، تغییر از طریق آن ها صورت می گیرد. توجه داشته باشید به منظور ایجاد پیچیدگی تغییر در هنگام جای گذاری فریم های کلیدی، باید تعداد این فریم های کلیدی را کم و زیاد نمایید.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
- کاربردهای ۳d max در معماری
دیدگاهتان را بنویسید