آموزش تری دی مکس: آشنایی با دستورات push و noise
در این مطلب از خانه معماری که به آموزش تری دی مکس اختصاص دارد، قصد داریم شما عزیزان را با دستورات push و noise آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
دستورات push و noise
معرفی دستور Noise
دستور Noise در نرم افزار تری دی مکس به منظور ایجاد بی نظمی و ناهمواری در روی سطح یک موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. کار با این دستور در حقیقت ترکیبی از تغییر مکان رئوس موضوع بر امتداد محورهای سه گانه است. برای مثال: می توانید از این دستور برای شبیه سازی سطح یک صحرای ناهموار و یا ایجاد یک منطقه ی کوهستانی استفاده کنید و تابع فوق را بر روی سطح یک Plane اجرا کنید.
پارامترهای دستور Noise
Noise
- Seed برای ایجاد اثری تصادفی روی موضوع کاربرد دارد و با در نظر گرفتن هر عدد جدید برای آن، شکل ناهمواری به گونه ای جدیدتر بر روی موضوع اثر می گذارد.
- Scale برای مقیاس گذاری Noise بر روی موضوع به کار می رود. با کاهش این عدد، رنود پستی و بلندی روی شیء بیشتر شده و بالعکس.
- Fractal این گزینه به منظور تنظیم میزان شکست روی موضوع مورد استفاده قرار می گیرد و شامل: Roughness: برای تعیین میزان تغییرات شکست، Iterations: برای کنترل تعداد تکرار به کار رفته برای موضوع می شود.
- Strength برای تنظیم شدت ناهمواری به کار می رود. با استفاده از این گزینه می توان راستا و شدت ناهمواری بر روی موضوع را تعیین کرد. شدت ناهمواری در هر محور با تغییر عدد روبه روی آن محور تغییر می کند.
Animation
- Animate Noise زمانی که این گزینه را فعال کنید، ناهماهنگی های موجود روی موضوع، متحرک می شوند. برای متحرک کردن موضوع باید دکمه ی animation در پایین صفحه را فشار دهید.
- Frequency از این گزینه برای تنظیم سرعت حرکت ناهمواری استفاده می شود.
- Phase برای تنظیم مرحله ی ناهمواری های سطح جلو مورد استفاده قرار می گیرد.
توجه کنید، بعد از اجرای دستور Noise به منظور ایجاد ناهماهنگی و بی نظمی روی موضوع بهتر است گزینه های Strength را تنظیم کنید. بدین ترتیب شدت ناهماهنگی تعیین می شود و بدون تعیین آن شما به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.
دستورات push و noise: دستور Push
دستور Push در نرم افزار تری دی مکس به منظور فشرده کردن موضوع مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربر این امکان را می دهد تا رئوس موضوع را به سمت داخل یا بیرون فشرده نماید. کار کردن با این دستور بسیار ساده است. تنها کافیست گزینه ی Push Value را فعال کنید تا دستور اجرا شود. زمانی که این پارامتر را تنظیم می کنید، فاصله ی رئوس حرکت داده شده نسبت به مرکز موضوع تغییر می یابد.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید