آموزش مدلسازی سه بعدی آبشار نیاگارا در ۳DMax
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم مدلسازی سه بعدی آبشار نیاگارا در ۳DMax را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
مراحل مدلسازی سه بعدی آبشار نیاگارا در ۳DMax
مرحله اول مدلسازی سه بعدی آبشار نیاگارا
قبل از این که کار مدلسازی سه بعدی آبشار نیاگارا در ۳DMax را شروع کنید، باید تصاویر مرجع این آبشار را در گوگل جستجو کنید. در این جا قرار است طرح کلی آبشار را از نمای بالا ترسیم نمایید. از این رو مشاهده تصاویر از نمای بالای این آبشار بسیار اهمیت دارد. پس مرحله اول مشاهده تصاویر آبشار نیاگارا از نمای بالا است که به راحتی در گوگل می توانید این تصاویر ار بیابید.
مرحله دوم
حالا باید به قسمت Modifier بروید و آن را به “edit mesh” تبدیل نمایید. سپس با استفاده از ابزار انتخاب Polygonal انتخاب کرده و سطح را فشرده کنید. گوشه های سطح را که برای ریزش آب استفاده می شوند، انتخاب کنید. برای ایجاد کپی از آن، Shift را نگه دارید و انتخاب را حرکت دهید.
با انتخاب “clone to object” از پنجره ی پاپ آپ، clone یک جزء جدا خواهد شد. جزء انخاب شده را باید به “Editable Poly” تغییر داده و لبه ها را انتخاب کنید. برای داشتن دو لبه افقی باید روی گزینه ی “Connect” کلیک کنید. سپس رئوس بالایی را در حالت vertice، انتخاب کنید و به جلو بکشید. از آنجایی که رئوس صحنه بالایی به طور نسبی توزیع نشده اند، باید قسمت هایی در شکاف ها، اضافه نمایید.
مرحله سوم مدلسازی سه بعدی آبشار نیاگارا
در این مرحله باید segment های جسم را افزایش دهید. برای این منظور به قسمت modifier، بروید و “Tessellate” را انتخاب نمایید. سپس Noise را اضافه کنید. برای سطح آب باید سطح رویی جسم اصلی را به صورت مشابه شبیه سازی کنید. سپس Segmentها را افزایش داده و نویز را اضافه کنید. همچنین می توانید طرح سطح را توسط رسم خطوط ایجاد کنید. حالا باید “Germent Maker” را با توجه به مقدار Density اضافه کنید. سپس باید به Editable Poly تغییر دهید و noise را اضافه کنید.
مرحله چهارم
از یک تصویر مرجع آبشار نیاگارا از نمای بالا به عنوان سطح آب استفاده کنید. حالا باید “Unwrap UVW” را به آبشار اضافه کنید تا نقشه uv ایجاد شود. سپس با انداختن تصویر آبشار روی آن در فتوشاپ، آن را بر روی جسم شبیه سازی شده بیندازید. سپس باید جنگل را در پس زمینه اضافه نمایید. برای اجرای آن ها در material edit مسیر forest , mask forest را دنبال کنید. سپس باید آن را روی یک سطح تراز اجرا نمایید.
حالا باید از آب سطحی یک کپی تهیه کنید و سپس با استفاده از “BoxGizmo” مه ایجاد نمایید. این کار را تا ایجاد نتیجه ایده آل تکرار کنید. در نهایت باید سنگ ها را با استفاده از geo Spheres و Noise و آسمان را با استفاده از plane به مدل اضافه کنید.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید