طراحی و مدلسازی فنجان در ۳dmax
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم طراحی و مدلسازی فنجان در ۳dmax را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
مراحل طراحی و مدلسازی فنجان در ۳dmax
مرحله اول مدلسازی فنجان در ۳dmax
در گام اول طراحی و مدلسازی فنجان در ۳dmax باید ابتدا بدنه فنجان را در تری دی مکس ایجاد کنید. برای این منظور باید با کمک ابزار Line خط بکشید. بدین ترتیب که ابزار Line را انتخاب کرده و روی صفحه کلیک کنید. سپس با راست کلیک ، خط را به پایان برسانید. حال با انتخاب نقطه میانی و راست کلیک بر روی آن، آن را به Bezier تغییر دهید. این نقاط و دستهها را باید تا جایی که یک منحنی ایجاد شود، حرکت دهید. در صورت گیر کردن دسته در یک جهت به منظور باز کردن آن باید F8 را فشار دهید.
مرحله دوم
با انتخاب دو رأس بالایی، مقدار Fillet را تا زمانی که به لبه مناسبی برسید، تغییر دهید. حالا یک خط انتخاب کرده و سپس یک Lathe modifier از فهرست اصلاح کننده ها اعمال کنید. اصلاح کننده Lathe به شما کمک می کند تا باکس “Weld Core” را چک کنید. حال با تنظیم کردن Segments روی ۴۸ ، روی Min زیر بخش Align کلیک کنید.
مرحله سوم
در این مرحله در نمایش از روبرو باید یک خط مانند مرحله اول ایجاد بدنه فنجان به وجود بیاورید و رئوس و نقاط را حرکت دهید. با این کار می توانید دسته فنجان را ایجاد نمایید. در نهایت باید در بخش رندر، باکس ها را به منظور فعال کردن در رندر و در نمایش، چک کنید. مقدار ضخامت را خودتان تعیین کنید و برای وضوح بالاتر تعداد طرف را بیشتر از ۱۲ در نظر بگیرید. بدین ترتیب طراحی و مدلسازی سه بعدی فنجان قهوه شما در تری دی مکس به پایان رسید.
مطالب مرتبط:
مدلسازی سه بعدی توپ فوتبال در تری دی مکس
مدلسازی سه بعدی توپ والیبال در تری دی مکس
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید