جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیجدید
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
خانه معماری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط پیامک)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیجدید
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
ورود
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
0

طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس

3DMAX

در این مطلب از خانه معماری قصد داریم نحوه طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش طراحی و مدل سازی سه بعدی توپ فوتبال در تری دی مکس

مراحل طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس

 

مرحله اول طراحی و مدلسازی توپ والیبال

پس از باز کردن برنامه ۳DMax ، گزینه Box را از Create، Geometry، انتخاب کنید. حالا برای گسترش دادن آن باید علامت + روی کیبورد را بزنید. به طوری که عرض، طول و ارتفاع روی ۵۰ سانتی متر تنظیم شود. طول، عرض و ارتفاع را در منوی Parameters روی ۳ قرار دهید و سپس Create را بزنید. می بینید که یک باکس در مرکز شبکه به وجود می آید. پس از ایجاد باکس باید روی آن راست کلیک کرده و Convert to>Convert to editable poly را دنبال کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید به سربرگ Tabرفته و حالت انتخاب Polygon را بزنید و ۳ چندضلعی را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی Detach ، مربع Detach as Element را فعال کرده و ok را بزنید. از آنجایی که باکس دارای ۶ وجه است باید این کار را ۱۸ بار تکرار کنید. به عبارتی برای هر وجه باید ۳ بار این کار را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر از چگونگی ترکیب وجوه می توانید یک توپ والیبال را در گوگل جستجو کنید.

مرحله سوم طراحی و مدلسازی توپ والیبال

در اینجا باید یک Mashsmooth modifier از لیست Modifier اضافه کنید و سپس Iterations را به ۳ تغییر دهید. البته می توانید به ۲ نیز تغییر دهید ولی تغییر به ۳ نتیجه ای هموارتر را به دنبال خواهد داشت. حالا با اضافه کردن یک modifier دیگر، Spherify را اضافه کنید. با اضافه کردن یک modifier نوع Edit poly و انتخاب حالت انتخاب Polygon ، Ctrl+A را گرفته و همه چندضلعی ها را انتخاب نمایید و مربع کنار Bavel را فشار دهید. سپس ارتفاع Bavel را به ۰٫۲ سانتی متر و Outline را به ۰٫۲- سانتی متر تغییر دهید.

مرحله چهارم

در نهایت برای طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس با اضافه کردن یک Meshsmooth Modifier دیگر باید Subdivision Method را به Quad Output تغییر دهید و سپس مقدار Iterations را ۱ قرار دهید. بدین ترتیب طراحی و مدلسازی سه بعدی توپ والیبال در تری دی مکس به اتمام می رسد.

نوشته های مرتبط:

  • آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
  • انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
  • نکات مهم در ۳d max
  • آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
  • شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
  • آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
  • مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
  • مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
  • آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
لطفا امتیازی بدهید!
برچسب ها: ۳Dmaxآشنایی با محیط کلی تری دی مکسآموزش 3dmaxآموزش تری دی مکستری دی مکسطراحی توپ فوتبال در ۳DMaxطراحی در 3dmaxطراحی و مدلسازی توپ والیبالمدلسازی توپ والیبال در تری دی مکسمدلسازی سه بعدی در تری دی مکس
جدید تر معرفی ابزار استایل در اسکچاپ
قدیمی تر تاریخچه نرم افزار تری دی مکس از آغاز تا به امروز

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جدیدترین دوره های نرم افزار
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.archome.ir/?p=89506

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.