طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم نحوه طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
آموزش طراحی و مدل سازی سه بعدی توپ فوتبال در تری دی مکس
مراحل طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس
مرحله اول طراحی و مدلسازی توپ والیبال
پس از باز کردن برنامه ۳DMax ، گزینه Box را از Create، Geometry، انتخاب کنید. حالا برای گسترش دادن آن باید علامت + روی کیبورد را بزنید. به طوری که عرض، طول و ارتفاع روی ۵۰ سانتی متر تنظیم شود. طول، عرض و ارتفاع را در منوی Parameters روی ۳ قرار دهید و سپس Create را بزنید. می بینید که یک باکس در مرکز شبکه به وجود می آید. پس از ایجاد باکس باید روی آن راست کلیک کرده و Convert to>Convert to editable poly را دنبال کنید.
مرحله دوم
در این مرحله باید به سربرگ Tabرفته و حالت انتخاب Polygon را بزنید و ۳ چندضلعی را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی Detach ، مربع Detach as Element را فعال کرده و ok را بزنید. از آنجایی که باکس دارای ۶ وجه است باید این کار را ۱۸ بار تکرار کنید. به عبارتی برای هر وجه باید ۳ بار این کار را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر از چگونگی ترکیب وجوه می توانید یک توپ والیبال را در گوگل جستجو کنید.
مرحله سوم طراحی و مدلسازی توپ والیبال
در اینجا باید یک Mashsmooth modifier از لیست Modifier اضافه کنید و سپس Iterations را به ۳ تغییر دهید. البته می توانید به ۲ نیز تغییر دهید ولی تغییر به ۳ نتیجه ای هموارتر را به دنبال خواهد داشت. حالا با اضافه کردن یک modifier دیگر، Spherify را اضافه کنید. با اضافه کردن یک modifier نوع Edit poly و انتخاب حالت انتخاب Polygon ، Ctrl+A را گرفته و همه چندضلعی ها را انتخاب نمایید و مربع کنار Bavel را فشار دهید. سپس ارتفاع Bavel را به ۰٫۲ سانتی متر و Outline را به ۰٫۲- سانتی متر تغییر دهید.
مرحله چهارم
در نهایت برای طراحی و مدلسازی توپ والیبال در تری دی مکس با اضافه کردن یک Meshsmooth Modifier دیگر باید Subdivision Method را به Quad Output تغییر دهید و سپس مقدار Iterations را ۱ قرار دهید. بدین ترتیب طراحی و مدلسازی سه بعدی توپ والیبال در تری دی مکس به اتمام می رسد.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید