جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • نقشه کشی با اتوکد
      • معمارشو
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • کلاس اتوکد
        • کلاس رویت
        • ۳Dmax & Vray
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • آموزش اتوکد
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • اقساطی
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
  • کلاس خصوصی
خانه معماری
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط تلگرام)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • نقشه کشی با اتوکد
      • معمارشو
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • کلاس اتوکد
        • کلاس رویت
        • ۳Dmax & Vray
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • آموزش اتوکد
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • اقساطی
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
  • کلاس خصوصی
ورود
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

آموزش طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس

در این مطلب از خانه معماری طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس را به شما عزیزان آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس

قبل از شروع خوب است بدانید برای طراحی قوطی در تری دی مکس، ابزارهای Chamfer، Inset، Extrude، Bevel و همچنین اصلاح‌کننده‌های Turbosmooth و Shell مورد استفاده قرار می گیرند.

مرحله اول طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس

در قدم اول ، از قسمت Create، Geometry، یک استوانه به ارتفاع ۱۴ سانتی متر و شعاع ۳ سانتی متر ایجاد کرده و سپس روی آن کلیک راست کنید. Convert to>Convert to Editable Poly را دنبال کنید. حالا روی آیکون Polygon در منوی Selection در سربرگ Modify کلیک و چندضلعی بالایی را انتخاب کنید.

مرحله دوم

روی مربع کوچک کنار Bevel کلیک کنید. حالا ارتفاع را به ۰٫۲ سانتی متر و Outline را به -۰٫۲ سانتی متر تغییر دهید و OK را بزنید. سپس یک چندضلعی مشابه با مقدار ۰٫۲سانتی متر، Extrude و با مقدار ۰٫۱ سانتی متر، Inseet کنید. چندضلعی را برای بار دوم Extrude کنید بدون این که مقدار را به -۰٫۲ سانتی متر تغییر دهید. سپس باید ناحیه انتخابی را با ارتفاع -۰٫۲سانتی متر و Outline با مقدار -۰٫۵ سانتی متر، Bevel کنید. این کار را دوباره انجام دهید و با ارتفاع -۰٫۱ سانتی متر Outline را روی همان -۰٫۵ سانتی متر قرار دهید. برای ایجاد بیش از یک Bevel ، روی علامت + کلیک کنید.

مرحله سوم طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس

چندضلعی را انتخاب و روی دکمه Inset کلیک کنید و سپس مقدار را به ۰٫۵ سانتی متر تغییر دهید. برای این که Inset دو بار اعمال شود ، دو بار روی علامت + کلیک کنید و Ok را بزنید. حالا برای این که انتخاب به Vertexتبدیل شود باید کلید CTRL را نگه داشته و روی آیکون Vertex کلیک کنید.

مرحله چهارم

برای یکی شدن و در هم قفل شدن رئوس ایجاد شده، آن ها را انتخاب کرده و روی دکمه Weld کلیک کنید و سپس مقدار را به ۰٫۲۵ سانتی متر تغییر دهید. در این جا باید حالت انتخاب را به Edge تغییر دهید و پس از انتخاب لبه ها روی Remove کلیک کنید. حالا دولبه را انتخاب و روی Loop کلیک کنید تا بدین ترتیب بتوانید یک انتخاب حلقه ایجاد کنید. سپس با مقدار ۰٫۰۲۵ سانتی متر، لبه ها را Chamfer کنید.

این کار را دوباره انجام دهید و این بار لبه ها را با مقدار ۰٫۱ سانتی متر، Chamfer کنید. چندضلعی بالایی را انتخاب کرده و سپس آن را Bevel کنید. حالا باید ارتفاع را به ۰٫۲ سانتی متر و Outline را به -۰٫۲ سانتی متر تغییر دهید. چندضلعی را دو بار با مقدار ۰٫۲ سانتی متر، Extrude و سپس ناحیه انتخابی را با مقدار ۰٫۱ سانتی متر، Inset کنید. حالا باید با مقدار -۰٫۳ سانتی متر، ناحیه انتخابی را Extrude و با مقدار ۰٫۱۵ سانتی متر، Inset کنید.

مرحله پنجم طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس

در این مرحله باید ناحیه انتخاب را با ارتفاع ۰٫۱۵ سانتی متر و Outline -0.05 سانتی متر، Bevel کرده و چندضلعی را دوبار Inset کنید. بار اول با مقدار ۰٫۱ سانتی متر و بار دوم با مقدار ۱ سانتی متر این کار را انجام دهید. برای دقیق تر بودن مدل بهتر است لبه قوطی را کمی باریکتر کنید. برای این منظور باید چندضلعی ها را انتخاب کرده و از Selection Center استفاده کنید. روی Select و Scale Tool کلیک کنید. سپس Offset:world را به ۱۰۳ تغییر دهید و Enter را فشار دهید. چندضلعی های بیرونی را انتخاب و روی دکمه Extrude کلیک کنید. حالا باید Extrusion را به Local Normals و مقدار را به ۰٫۰۲ سانتی متر تغییر دهید.

حالا باید یک انتخاب Loop روی لبه ها ایجاد کنید و آن ها را با ارتفاع -۰٫۰۲ سانتی متر و عرض ۰ سانتی متر، Extrude نمایید. دوباره یک انتخاب لبه حلقه دیگر ایجاد کرده و سپس آن ها را با مقدار ۰٫۱ سانتی متر، Chamfer کنید.

مرحله ششم

در این مرحله باید قوطی نوشابه را بیشتر اصلاح کنید. برای این منظور چندضلعی بالایی وسط را انتخاب کرده و Grow the selection را سه بار انتخاب کنید. حالا با کمک ابزار Select و Scale tool، چندضلعی های انتخابی را در جهت X وY روی ۱۰۵ تنظیم نمایید.

در حالت انتخاب Vertex، با استفاده از ابزار انتخاب و جابجایی، رئوس را مرتب کنید. چندضلعی را انتخاب کرده و سپس با کمک ابزار انتخاب و جابجایی آن ها را به پایین حرکت دهید و در نهایت آن را پاک کنید. در حالت انتخاب Edge، یکی از لبه ها را انتخاب کنید. برای ایجاد یک انتخاب حلقه روی حلقه کلیک کنید و Connect را بزنید تا بدین ترتیب لبه ها به یکدیگر وصل شوند. حالا با استفاده از ابزار انتخاب و جابجایی، رئوس را حرکت دهید و Edges in Constraints را فعال کنید. بدین ترتیب رئوس را تنها در لبه ها می توانید حرکت دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله constraints را به Nove تغییر دهید. لبه های زیر را انتخاب کرده و با ارتفاع ۰٫۰۷۵ سانتی متر و عرض ۰٫۱۲۵ سانتی متر، آن ها را Extrude کنید. پس از انتخاب دو لبه باید آن ها را Remove کنید.

برای این که مدلسازی را به اتمام برسانید باید از Modifier list یک Turbosmooth modifier اضافه کنید و Iteration را به ۲ تغییر دهید. سپس باید مربع Isoline Display را انتخاب کنید.

طراحی در قوطی نوشابه در تری دی مکس

 

مرحله هشتم طراحی قوطی نوشابه در تری دی مکس

برای طراحی در قوطی نوشابه از قسمت Create، Geometry، یک Plane با طول ۲٫۵ سانتی متر و عرض ۱٫۵ سانتی متر ایجاد کنید و سپس مقادیر Segment طول و عرض را به ۴ و ۲ تغییر دهید. با استفاده از ابزار انتخاب و جابجایی می توانید در قوطی نوشابه را درست بالای قوطی جانمایی کنید.
حالا باید سطح را به Editable poly تبدیل کرده و در حالت انتخاب Edge با کمک ابزار Cut، برش هایی را ایجاد کنید. در این مرحله باید در حالت انتخاب Vertex، دو راس انتخاب کرده و آن ها را با مقدار یکسان Chamfer کنید. چندضلعی های ایجاد شده را پاک کرده و با استفاده از ابزار انتخاب و جابجایی و Scale، رئوس را مرتب کنید.

مرحله نهم

در این مرحله باید به حالت انتخاب Edge، رفته و ۴ برش جدید ایجاد کنید. سپس از قسمت Modifier list، Shell اضافه کنید و مقدار Inner را به ۰٫۰۵ سانتی متر و مقدار Segments را به ۲ تغییر دهید. حالا باید جسم را دوباره به Editable poly تغییر دهید تا بدین ترتیب modifier از بین برود. سپس در حالت انتخاب Edge، یک انتخاب Ring ایجاد و سپس روی Connect کلیک نمایید.

مرحله دهم

در این مرحله باید چهار عدد چندضلعی انتخاب کرده و آن ها را با مقدار ۱ سانتی متر، Extrude کنید. سپس باید برای لبه های ایجاد شده در مراحل قبلی یک انتخاب Ring ایجاد کنید. با ۱ ، Segments و ۵۰ ، Slide آن ها را وصل کنید. حالا باید از قسمت Modifier list، یک Turbosmooth modifier اضافه کنید و Interations را به ۲ تغییر دهید. در نهایت باید مربع Isoline Display را انتخاب کنید.

مرحله یازدهم

این مرحله نهایی از مدلسازی و طراحی قوطی نوشابه و درب آن در تری دی مکس است. در این مرحله با استفاده از ابزار انتخاب و جابجایی، یک استوانه دیگر ایجاد کرده و آن را جایگذاری کنید. شعاع استوانه باید به ۰٫۲ سانتی متر و ارتفاع به ۰٫۰۵ سانتی متر و Sides به ۴۸ تغییر یابد. به همین راحتی در چند مرحله می توانید به مدلسازی و طراحی اجسام در تری دی مکس بپردازید.

نوشته های مرتبط:

  • بازگرداندن (ریست کردن) منوها و نوار ابزارهای اتوکد 2025
  • تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟
  • نرم افزار اتوکد بهتر است یا رویت؟
  • ابزار Annotation در اتوکد چیست؟
  • پلات استایل اتوکد | آموزش رایگان Autocad
  • Autocad Uninstall | نحوه حذف کامل اتوکد از ویندوز
  • آموزش 3Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • آموزش رایگان Autocad | تبدیل اتوکد به گوگل ارث و…
  • آموزش Revit ؛ تفاوت Link، Group و Assembly در رویت
  • آموزش رایگان گروه بندی لایه ها در اتوکد
لطفا امتیازی بدهید!
برچسب ها: آموزش تری دی مکستری دی مکس
قبلی آموزش طراحی و مدلسازی سه بعدی توپ فوتبال در تری دی مکس
بعدی آموزش طراحی صندلی سه بعدی در تری دی مکس

پست های مرتبط

۱۰ ترفند ناشناخته و حرفه‌ای در اتوکد

1404-01-02

۱۰ ترفند ناشناخته و حرفه‌ای در اتوکد

سیروس بهادرنیا
ادامه مطلب
banner 16705

1403-06-16

بازگرداندن (ریست کردن) منوها و نوار ابزارهای اتوکد 2026

سیروس بهادرنیا
ادامه مطلب
تفاوت اتوکد دو بعدی و سه بعدی

1403-05-25

تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟

سیروس بهادرنیا
ادامه مطلب
اتوکد بهتر است یا رویت

1403-05-21

نرم افزار اتوکد بهتر است یا رویت؟

سیروس بهادرنیا
ادامه مطلب
کاربرد ابزار Annotation در اتوکد

1403-05-19

ابزار Annotation در اتوکد چیست؟

سیروس بهادرنیا
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

کلاس نرم افزار معماری
autocad logo

کلاس اتوکد
sketchup logo

کلاس اسکچاپ
recit logo

کلاس رویت معماری
3dmax logo

کلاس تری دی مکس
rhino logo

کلاس راینو
unreal engin logo

کلاس آنریل انجین
کلاس معماری
کلاس آموزش طراحی معماری داخلی

کلاس طراحی نما

کلاس نقشه کشی با اتوکد
سازمان-فنی-و-حرفه-ای-کشور
دسته‌های محصولات
  • ابزارهای کاربردی
  • تاسیسات ساختمان
    • کلاس تاسیسات
  • طراحی وب
  • مهندسی عمران
    • کلاس عمران
  • مهندسی معماری
    • پک معماری
    • کلاس معماری
    • میکروپک معماری
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است