نکاتی برای طراحی ماشین های مسابقه ای در ۳dmax
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم نکاتی برای طراحی ماشین های مسابقه ای در ۳dmax را برای شما عزیزان برشمریم. با ما همراه باشید.
طراحی ماشین های مسابقه ای در ۳dmax
طراحی ماشی های مسابقه ای در برنامه هایی از قبیل: تری دی مکس و مایا؛ ZBrush، Modo امکان پذیر است. اما در این مطلب قصد داریم شما را با تکنیک های طراحی در V-Ray آشنا کنیم. به طور کلی تمامی نرم افزارهای طراحی دارای سه قاعده کلی: : lights، shader و camera.هستند که در هر طراحی به کار گرفته می شوند. سه قاعده مهم نیز در فیزیک وجود دارد که مبنای این مهارت را تشکیل می دهد: برای اینکه چیزی پدیدار شود باید ابتدا موضوعی باشد؛ برای دیده شدن موضوع مورد نظر باید نور وجود داشته باشد و در نهایت بیننده باید آن موضوع را درک نماید. در صورت وجود قوانین بالا و رعایت آن ها می توان به طراحی در برنامه های مختلف پرداخت.
لازم است بدانید، این قواعد همواره در تمامی نرم افزارهای طراحی تغییرناپذیرند. نکته قابل توجه در طراحی این که: مدل باید در یکی از نرم افزارها و با دقت تمام و با توجه به جزئیات آن طراحی شود. وجود زمان کافی و برنامه ریزی دقیق نیز یکی از نکات مهم در طراحی است که برای دستیابی به نتیجه ایده آل باید مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید، مهم ترین قطعه پازل در دقت فیزیکی و باورپذیری، مدل است و برای این که بتوانید به یک طراحی ایده آل دست یابید باید هر چیز و هر بخشی را مدل سازی کنید.
سه قاعده کلی نرم افزارهای طراحی
lights
از area lights و VRay Dome Light به همراه یک HDR برای روشنایی استفاده می شود. با استفاده از این گزینه ها می توانید سایه های فیزیکی دقیقی را طی مراحل کمتری ایجاد کنید. برای این که بر روی هایلایت ها و سایه ها تسلط بیشتری داشته باشید بهتر است تراکم area light را کم کنید. توجه داشته باشید ، هدف این است که در VRay Dome Light به بالاترین درجه کیفیت دست یابید.
camera
camera یکی دیگر از قواعد کلی برای طراحی است و برای طراحی ماشین های مسابقه ای در تری دی مکس بهتر است از VRay Physical Camera استفاده نمایید. در این صورت می توانید نتایج بسیار ایده آلی برای طراحی های مطابق با قوانین فیزیک به دست آورید. توجه داشته باشید در هنگام استفاده از VRay Physical Camera باید دریافت نور کافی به camera داشته باشید. تا جایی که F-number تا عدد ۲.۸ پایین آید و سرعت شاتر متعادل شود. برای رسیدن به کیفیت بالا باید ISO را در عدد ۱۰۰ حفظ نمایید.
Shader
سومین قاعده در طراحی ماشین های مسابقه ای که در تری دی مکس باید آن را رعایت کنید، shader است. برای تنظیم shader، آن را اندکی سخت تر و وسیع تر کنید. توجه داشته باشید برای دستیابی به ظاهر طبیعی shader، VRayMtl می تواند مبنای خوبی باشد. برای این که در طراحی نهایی روشنایی دقیق و درستی ایجاد شود می توانید از VRayMtl استفاده نمایید. با انجام صحیح تنظیمات می توانید در تصویر نهایی به ظاهر مات دست یابید.
نوشته های مرتبط:
- بازگرداندن (ریست کردن) منوها و نوار ابزارهای اتوکد 2025
- تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟
- نرم افزار اتوکد بهتر است یا رویت؟
- ابزار Annotation در اتوکد چیست؟
- پلات استایل اتوکد | آموزش رایگان Autocad
- Autocad Uninstall | نحوه حذف کامل اتوکد از ویندوز
- آموزش 3Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- آموزش رایگان Autocad | تبدیل اتوکد به گوگل ارث و…
- آموزش Revit ؛ تفاوت Link، Group و Assembly در رویت
- آموزش رایگان گروه بندی لایه ها در اتوکد
دیدگاهتان را بنویسید