چگونه کیفیت رندرهای معماری را بهبود بخشیم؟
در این مطلب از خانه معماری می خواهیم شما را با نکاتی آشنا کنیم که توسط آن ها بتوانید کیفیت رندرهای معماری بهبود بخشید. با ما همراه باشید. رعایت این نکات اهمیت زیادی در تجسم معماری صحنه دارند و به شما کمک می کنند تا رندرگیری واقعی تری داشته باشید. اگر تا به حال این نکات را رعایت نمی کرده اید، با مطالعه این مطلب قطعاً این کارها را انجام خواهید داد.
نکاتی برای بهبود کیفیت رندرهای معماری
استفاده همیشگی از سایه ها
انجام رندرگیری ظاهری به این که چه موقعی از روز را شبیه سازی می کنید، بستگی دارد و بنابراین وضوح سایه باید کنترل شود. برای مثال: سایه صبح بسیار نرم است و تا نیمه روز به مرور واضح و واضح تر می شود. سایه شب نیز نرم می باشد. توصیه می کنیم نوع سایه ها را برای رندرهای معماری raytraced shadow انتخاب کنید. اگر دقت کرده باشید سایه ها اواسط روز هم سایه های ۱۰۰ درصدی نیستند. البته باید از سایه منطقه ای استفاده کنید. برای نرم تر شدن سایه باید اندازه آن را تنظیم کنید. این موضوع در مورد سایه نورهای مصنوعی نیز صدق می کند وسایلی ماند شمع، سایه ظریف وسایلی مانند نورافکن سایه های واضح تری را تولید می کنند. ولی یادتان باشد همواره باید سایه های منطقه را مورد استفاده قرار داده و تنظیمات را بر این اساس انجام دهید.
استفاده از لبه های شیب دار در تصاویر
لبه هایی که شیب تند دارند تقریبا در تمامی محیط زندگی واقعی وجود دارند. با یک نگاه به اطراف خود می توانید به درستی این ادعا پی ببرید. البته پرونده های اتوکد طراحی شده مستثنی هستند، ولی شما برای مدل سازی ۳ بعدی خود باید این موضوع را رعایت کنید. لبه های شیب دار مدل های ۳D را واقع گرایانه تر می کنند. همچنین با برجسته کردن قسمت هایی از تصویر، عمق بیشتری به رندرتان خواهند بخشید. این نکته برای تصاویر تصاویر نزدیک باید حتماً رعایت شود.
تغییر و تنظیم پارامتر تاری از ۱ تا ۰٫۱ برای بهبود کیفیت رندرهای معماری
خوب است این موضوع را بدانید که پارامتر تاری در ابزار bitmap و در قسمت “coordinates” به طور پیش فرض بر روی ۱ تنظیم شده است. این موضوع منجر به مبهم به نظر رسیدن بافت ها می شود. مخصوصا اگر تناها از یک زاویه به تصویر نگاه شود. برای واضح تر و واقعی تر شدن بافت ها باید این پارامتر را به ۰٫۱ تنظیم کنید. این تنظیمات افزایش زمان رندرگیری را نیز به همراه دارد، ولی ارزشش را دارد.
عدم استفاده ۱۰۰ درصدی از رنگ های سیاه یا سفید
همان طور که می دانید برای نمایش “حجم” اشیا باید مناطق برجسته، مناطق سایه دار و هایلایت ها را مشخص شوند. در صورتی که برای مدل سازی ۳ بعدی از ۱۰۰٪ رنگ سیاه استفاده کنید، بین رنگ های میانی و مناطق سایه دار تفاوت چندانی وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب مدل بدون حجم و صاف به نظر می رسد. در صورتی که از ۱۰۰٪ سفید استفاده کنید، تفاوت قابل توجهی بین مناطق نوری و میانی وجود نخواهد داشت.
از سایت https://www.fotor.com/app.html#/editor/basic استفاده کنید:
زمانی که رندر نهایی در نرم افزار تری دی مکس تولید شد، با بارگزاری آن در سایت بالا می تواند به واضح تر شدن تصاویر و همچنین طبیعی تر شدن رنگ ها کمک کند. پس از بارگزاری رندر در این سایت باید روی گزینه ۱ TAP Enhance سمت چپ کلیک کنید.
نوشته های مرتبط:
- بازگرداندن (ریست کردن) منوها و نوار ابزارهای اتوکد 2025
- تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟
- نرم افزار اتوکد بهتر است یا رویت؟
- ابزار Annotation در اتوکد چیست؟
- پلات استایل اتوکد | آموزش رایگان Autocad
- Autocad Uninstall | نحوه حذف کامل اتوکد از ویندوز
- آموزش 3Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- آموزش رایگان Autocad | تبدیل اتوکد به گوگل ارث و…
- آموزش Revit ؛ تفاوت Link، Group و Assembly در رویت
- آموزش رایگان گروه بندی لایه ها در اتوکد
دیدگاهتان را بنویسید