جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیNew
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
خانه معماری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط تلگرام)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیNew
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
ورود
Latest Notifications
Please login to Show Notifications
0

چگونه کیفیت رندرهای معماری را بهبود بخشیم؟

3DMAX

در این مطلب از خانه معماری می خواهیم شما را با نکاتی آشنا کنیم که توسط آن ها بتوانید کیفیت رندرهای معماری بهبود بخشید. با ما همراه باشید. رعایت این نکات اهمیت زیادی در تجسم معماری صحنه دارند و به شما کمک می کنند تا رندرگیری واقعی تری داشته باشید. اگر تا به حال این نکات را رعایت نمی کرده اید، با مطالعه این مطلب قطعاً این کارها را انجام خواهید داد.

نکاتی برای بهبود کیفیت رندرهای معماری

 

استفاده همیشگی از سایه ها

انجام رندرگیری ظاهری به این که چه موقعی از روز را شبیه سازی می کنید، بستگی دارد و بنابراین وضوح سایه باید کنترل شود. برای مثال: سایه صبح بسیار نرم است و تا نیمه روز به مرور واضح و واضح تر می شود. سایه شب نیز نرم می باشد. توصیه می کنیم نوع سایه ها را برای رندرهای معماری raytraced shadow انتخاب کنید. اگر دقت کرده باشید سایه ها اواسط روز هم سایه های ۱۰۰ درصدی نیستند. البته باید از سایه منطقه ای استفاده کنید. برای نرم تر شدن سایه باید اندازه آن را تنظیم کنید. این موضوع در مورد سایه نورهای مصنوعی نیز صدق می کند وسایلی ماند شمع، سایه ظریف وسایلی مانند نورافکن سایه های واضح تری را تولید می کنند. ولی یادتان باشد همواره باید سایه های منطقه را مورد استفاده قرار داده و تنظیمات را بر این اساس انجام دهید.

استفاده از لبه های شیب دار در تصاویر

لبه هایی که شیب تند دارند تقریبا در تمامی محیط زندگی واقعی وجود دارند. با یک نگاه به اطراف خود می توانید به درستی این ادعا پی ببرید. البته پرونده های اتوکد طراحی شده مستثنی هستند، ولی شما برای مدل سازی ۳ بعدی خود باید این موضوع را رعایت کنید. لبه های شیب دار مدل های ۳D را واقع گرایانه تر می کنند. همچنین با برجسته کردن قسمت هایی از تصویر، عمق بیشتری به رندرتان خواهند بخشید. این نکته برای تصاویر تصاویر نزدیک باید حتماً رعایت شود.

تغییر و تنظیم پارامتر تاری از ۱ تا ۰٫۱ برای بهبود کیفیت رندرهای معماری

خوب است این موضوع را بدانید که پارامتر تاری در ابزار bitmap و در قسمت “coordinates” به طور پیش فرض بر روی ۱ تنظیم شده است. این موضوع منجر به مبهم به نظر رسیدن بافت ها می شود. مخصوصا اگر تناها از یک زاویه به تصویر نگاه شود. برای واضح تر و واقعی تر شدن بافت ها باید این پارامتر را به ۰٫۱ تنظیم کنید. این تنظیمات افزایش زمان رندرگیری را نیز به همراه دارد، ولی ارزشش را دارد.

عدم استفاده ۱۰۰ درصدی از رنگ های سیاه یا سفید

همان طور که می دانید برای نمایش “حجم” اشیا باید مناطق برجسته، مناطق سایه دار و هایلایت ها را مشخص شوند. در صورتی که برای مدل سازی ۳ بعدی از ۱۰۰٪ رنگ سیاه استفاده کنید، بین رنگ های میانی و مناطق سایه دار تفاوت چندانی وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب مدل بدون حجم و صاف به نظر می رسد. در صورتی که از ۱۰۰٪ سفید استفاده کنید، تفاوت قابل توجهی بین مناطق نوری و میانی وجود نخواهد داشت.

از سایت https://www.fotor.com/app.html#/editor/basic استفاده کنید:

زمانی که رندر نهایی در نرم افزار تری دی مکس تولید شد، با بارگزاری آن در سایت بالا می تواند به واضح تر شدن تصاویر و همچنین طبیعی تر شدن رنگ ها کمک کند. پس از بارگزاری رندر در این سایت باید روی گزینه ۱ TAP Enhance سمت چپ کلیک کنید.

نوشته های مرتبط:

  • آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
  • انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
  • نکات مهم در ۳d max
  • آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
  • شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
  • آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
  • مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
  • مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
  • آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
لطفا امتیازی بدهید!
برچسب ها: آموزش تری دی مکسآموزش رندرگیریبهبود کیفیت رندرهای معماریرندرگیریرندرگیری در تری دی مکس
جدید تر با انواع پی ساختمان و روش های ساخت آن آشنا شوید
قدیمی تر با مفهوم دیوار خشک و کاربردهای آن آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جدیدترین دوره های نرم افزار
دسته‌های محصولات
  • ابزارهای کاربردی
  • تاسیسات ساختمان
    • کلاس تاسیسات
  • طراحی وب
  • مهندسی عمران
    • کلاس عمران
  • مهندسی معماری
    • پک معماری
    • کلاس معماری
    • میکروپک معماری
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.archome.ir/?p=67981

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.