چگونه از متریال ها و آبجکت های آماده در 3dmax یا Vray استفاده کنیم؟
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم نحوه استفاده از متریال ها و آبجکت های آماده در ۳dmax یا Vray را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
وارد کردن متریال ها و آبجکت های آماده ۳dmax
اگر یک آبجکت آماده را در تری دی مکس وارد کنید، متریال ها نشان داده نمی شوند و این یکی از مشکلاتی است که کاربران نرم افزار تری دی مکس با آن مواجه اند. برای رفع این مشکل باید با کشیدن آن آبجکت به داخل پنجره نرم افزار تری دی مکس، آن را merge کنید. ولی اگر بعد از merge کردن هم متریال ها نشان داده نشوند. باید از Asset Tracker استفاده کنید. بدین ترتیب که: از پنجره منو Application Menu > References > Asset Tracking استفاده کنید و لیستی از آبجکت هایی که در صحنه وارد کرده اید را مشاهده نمایید. برای دیده شدن هر آبجکتی که متریال ها نشان داده نمی شوند، کلیک راست کنید و گزینه Set path را بزنید. سپس آدرس پوشه ای که آبجکت و متریال هایش در آن قرار دارند را وارد کنید.
استفاده از متریال های آماده در ۳dmax یا Vray
نحوه استفاده از متریال های آماده در تری دی مکس را می توانید در تصاویر زیر مشاهده می کنید. برای این کار ابتدا باید روی دکمه M کلیک کنید تا پنجره متریال ها باز شود و سپس مانند تصاویر زیر یک متریال آماده را وارد تری دی مکس کنید:
نوشته های مرتبط:
- بازگرداندن (ریست کردن) منوها و نوار ابزارهای اتوکد 2025
- تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟
- نرم افزار اتوکد بهتر است یا رویت؟
- ابزار Annotation در اتوکد چیست؟
- پلات استایل اتوکد | آموزش رایگان Autocad
- Autocad Uninstall | نحوه حذف کامل اتوکد از ویندوز
- آموزش 3Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- آموزش رایگان Autocad | تبدیل اتوکد به گوگل ارث و…
- آموزش Revit ؛ تفاوت Link، Group و Assembly در رویت
- آموزش رایگان گروه بندی لایه ها در اتوکد
دیدگاهتان را بنویسید