ساخت متریال شیشه در ۳dmax برای رندر نمای بیرونی
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم بهترین روش ساخت متریال شیشه در ۳dmax برای رندر نمای بیرونی ساختمان را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
دانلود و ساخت متریال شیشه برای رندر نمای بیرونی
ساخت متریال شیشه با بهترین کیفیت در نرم افزار محبوب و کاربردی تری دی مکس به راحتی و با این آموزش امکان پذیر است. ساخت متریال شیشه با کیفیت، همچنین از طریق دانلود آن از وب سایت های معتبر و وارد کردن آن به تری دی مکس نیز امکان پذیر است. برای دانلود و وارد کردن متریال آماده به تری دی مکس می توانید به وب سایت www.vray-materials.de مراجعه کرده و طبق تصویر زیر عمل کنید:
نکته مهم
نکته قابل توجه در ساخت متریال شیشه با کیفیت، شکل نهایی پنجره در رندر گیری است. هر چقدر پنجره شما طبیعی تر باشد، تصویر نهایی بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد شد. پس حتما برای این کار زمان کافی در نظر بگیرید. در غیر این صورت پنجره های به کار رفته در رندرگیری، تیره یا آینه ای خواهند بود.
روش ساده ساخت متریال شیشه در ۳dmax برای رندر نمای بیرونی
ساده ترین روش برای این کار این است که : قبل از هر چیز باید از یک پنجره یک عکس با کیفیت بگیرید. در حین کار باید تصویر پنجره را شبیه به عکس واقعی ویرایش کنید. برای این منظور می توانید به قسمت diffuse بروید و در سربرگ material editor این ویژگی را تغییر دهید. در این جا باید پرده ها را انتخاب کرده و آن ها را مشکی کنید. سپس گزینه invert را انتخاب کنید و آن را به رنگ آبی خیلی روشن که کمی متمایل به سفید است، درآورید. در این قسمت باید نتیجه کار را با نام دیگری ذخیره کنید تا از آن برای تنظیمات refraction slot در material در آینده بهره بگیرید. برای جزئیاتی که دیده نمی شوند، زمان زیادی صرف نکنید.
حالا material editor را باز کرده و گزینه vray material را انتخاب کنید و با دنبال کردن این مراحل کار خود را ادامه دهید:
کانال diffuse – اولین bitmap، کانال Fresnel و falloff- reflection ، کانال refraction – دومین bitmap.
نکته
vray mtl wrapper را با مقدار دهی ۱- به alpha درست کنید و تنظیمات sub-material را طبق تنظیمات نشان داده شده در بالا انجام دهید. بدین ترتیب یک کانال alpha برای پنجره خود دارید که بعد از رندرگیری و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می توانید بعداً ویرایش های دلخواه خود را به انجام برسانید. برای رسیدن به تغییرات مد نظرتان در رندرگیری نهایی، باید روش فوق الذکر را با استفاده از پنجره های مختلف در چندین نقشه تمرین و تکرار کنید.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید