آموزش طراحی فرش پرزدار در تری دی مکس
در این مطلب از خانه معماری قصد داریم طراحی فرش پرزدار در تری دی مکس را به ما عزیزان آموزش دهیم. این آموزش در ۳ds max با استفاده از ابزار vray fur به شما نشان داده خواهد شد. با ما همراه با شید.
به طور کلی از ابزار vray fur فقط باید در زمانی که لازم است، استفاده نمایید. برای مثال: زمانی که دوربین واقعاً نزدیک به فرش است و همچنین برای واقعی تر جلوه دادان باید از آن استفاده شود. اگر به رندرگیری با وضوح بالا نیاز دارید نیز می توانید از این ابزار استاده کنید. غیر این حالت ها، استفاده از این ابزار تنها هدر دادن وقت است. در صورتی که قصد ایجاد پرز بدون استفاده از vray displacement را دارید، باید ا این ابزار استفاده کنید. به یاد داشته باشید، اگر قصد دارید به جزئیاتی با وضوح بالا در رندر خود بپردازید، زمان زیادی را باید صرف این کار نمایید.
طراحی فرش پرزدار در تری دی مکس
برای این کار ابتدا باید یک سطح در ابعاد مورد نظر ایجاد کنید که این سطح فرش شما خواهد بود. سپس به قسمت Create > Vray > Vray Fur بروید. توجه داشته باید سطح انتخابی به طور پیش فرض با Vray Fur در ارتباط است. در این جا باید یک متریال دلخواه را به آن ها اختصاص دهید و به طور همزمان سطح و جعبه ابزار vray fur را نگه دارید. مابقی پارامترها باید بدون تغییر باشند و تغییرات را به انتهای کار موکول نمایید.
زمانی که یک رندرگیری آزمایشی انجام می دهید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:
در قسمت پارامتر های vray، می توانید تغییر تنظیمات را شروع کنید: گزینه جهت تعیین طول نخ های موجود در فرش می باشد که در این مثال بر روی ۴٫۵ سانتی متر تنظیم شده است. گزینه thickness به معنای ضخامت در این جا در حدود ۰٫۱ سانتی متر است. سایر موارد نیز به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است.برای افزودن جزئیات بیشتر می توانید “Distribution” را کاهش و پارامتر “Per Area” را افزایش دهید.
نکته
مقدار per area به طور پیش فرض بر اساس پارامتر های دیگر تنظیم شده است؛ بدین معنی که توزیع نخ ها در کل مساحت بر روی نواحی شی انتخاب شده تاثیر گذار خواهد بود. این در حالی است که “per face” نخ ها را در همه طرف شی توزیع می کند.
تصویر زیر تنظیم توزیع per area بر روی ۱٫۲ را نشان می دهد:
در تصویر بالا نتیجه بهتری را شاهد هستیم. ولی هنوز فرش خیلی یکنواخت است و نیاز به یکسری تغییرات دارد. این کار در vray fur به راحتی با تغییر پارامترها در زیر قسمت variation انجام می شود. کلیه پارامترها اسامی ساده ای دارند و کار کردن با آن ها بسیار اده است. برای مثال: direction var جهت ،length var طول ، thickness var ضخامت و gravity var تخت شدن یا بلند شدن پرز ها را نشان می دهد.
پس از این که direction var به ۰٫۸ ، length var به ۰٫۵ ، thickness var به ۰٫۷ و gravity var به ۰٫۷ ، تنظیم شد، تصویر زیر را خواهیم داشت:
با این آموزش می توانید چمن، موی حیوانات و یا چیزهای مشابه دیگری را نیز طراحی و ایجاد کنید. تنها عیب این روش، زمان زیادی است که برای رندرگیری صرف می شود.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید