آموزش قاعده سه بخشی کردن تصاویر در ۳ds Max
قاعده سه بخشی کردن تصاویر در ۳ds Max
در این قسمت می خواهیم قاعده سه بخشی کردن تصاویر در ۳ds Max را مورد بررسی قرار دهیم. با خانه معماری همراه باشید.
The Rule of Thirds یک اصل اساسی ترکیب عکاسی است که هر طراحی باید بداند. این قانون بسیار ساده است که به کاربر تازه کار اجازه می دهد تا یک ترکیب خوب را به روشی ساده و مؤثر ایجاد کنند.
این روش شامل تقسیم یک تصویر افقی به ۳ قسمت مساوی، به صورت صورت عمودی است که نتیجه ای مانند تصویر زیر را به همراه دارد:
در این جا، نقاط تقاطع، points of interest نامیده می شوند که باید موضوع خود را در این نکات قرار دهید و در نتیجه تصویر پویا ، متعادل و سازمان یافته خواهد شد. این قانون ساده به ما امکان می دهد تا موضوع را به روشی درست غیرمتمرکز کنیم. در اینجا چند مثال آورده شده است:
حتی بدون شبکه دشوار نیست که الگوی مشابه را در تصویر زیر مشاهده کنید:
بسیاری از دوربین های واقعی (و همچنین ابزار برش فتوشاپ) این شبکه را نشان می دهند. هدف، تسهیل ترکیب هر تصویر با استفاده از قانون سوم است.
متاسفانه در حال حاضر هیچ دکمه ای در ds Max 3 برای انجام این کار وجود ندارد ، بنابراین باید آنرا خودمان قرار دهیم. برای این منظور می توانید از گزینه “show safe frame” استفاده کنید: option: Shortcut > SHIFT + F (این نسبت های واقعی را نشان می دهد)
در اینجا چگونه می توانیم این عملکرد را برای دستیابی به ایده خود دستکاری کنیم: فقط به Configure> Viewport Configuration > [+] بروید. (در نسخه های ds Max 3 که در آن هیچ دکمه ای وجود ندارد، پس از > [+] روی دکمه سمت راست روی نام نما کلیک کنید.)
سپس مقادیر را مطابق شکل تنظیم کنید:
برای فعال کردن نمای نمایشگر قاب ایمن از دکمه های Shift + F استفاده کنید:
برای خاموش کردن این خطوط کافی است Action Safe و Tilte Safe را از هم جدا کنید. حالا، نمای شما آماده هدایت ترکیب از طریق قاعده سوم است.
ولی آیا شما باید همیشه این دستور را اعمال کنید؟
Rule of Thirds کمک می کند تا یک ترکیب پویا را بدست آورید. اما اگر خلاف آن را انجام دهید، یعنی موضوع را به عنوان محور انتخاب کنید، حداکثر استاتیک را به دست می آورید و این واضح است. چون مواردی وجود دارد که موضوع باید کاملاً استاتیک باشد.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید