نورپردازی تا رندر پروژه در ۳dmax و Corona
نورپردازی تا رندر پروژه در ۳dmax و Corona
این پروژه یک نمونه کار خوب برای طراحی داخلی و نورپردازی و متریال سازی و پست پروداکشن معماری در تری دی مکس و کرونا میباشد. من هنرمند اصلی این پروژه بودم و مسئولیت طراحی داخلی ، روشنایی ، مواد نهایی ، مدل سازی و پست پرو را بر عهده داشتم.
من بسیاری از ترجیحات مربوط به کارهای شخصی خودم را وارد این پروژه کردم. من وقتی می خواهم روی صحنه هایی مانند این کار کنم، می خواهم تنظیم جای دوربین را برای پایان بگذارم، درست مثل رفتن به یک آپارتمان کاملاً مبله در دنیای واقعی. من به جای کار مبتنی بر دوربین، صحنه را آنگونه که در دنیای واقعی است، می سازم. این ممکن است در ابتدا کار غیر ضروری به نظر برسد، اما این امکان را برای آزادی بیشتر در مراحل بعد فراهم می کند، زیرا ممکن است نکته ای را پیدا کنم که در ابتدا به آن فکر نمی کردم.
مدلسازی
این آپارتمان در SketchUp مدل سازی شده و برای جزئیات بیشتر به ۳ds Max وارد شده است.
کف پوش ها و کاشی های بتونی با استفاده از FloorGenerator ساخته شده اند و کاشی های حمام و نرده در فضای باز با استفاده از RailClone ساخته شده است.
روشنایی
نورپردازی جایی است که شما سلیقه خود را به بهترین شکل ممکن نمایش داده و با پروژه ارتباط برقرار می کنید و این یک قدم اساسی در جهت ایجاد ارتباط واقع گرایانه است. به این ترتیب ، روشنایی شما باید از نظر رنگ و روشنایی به خوبی متعادل باشد. برای این منظور، من از Corona Sun و Sky پیش فرض استفاده کردم زیرا خیلی سریع نتایج خوب را به ارمغان می آورد. من اغلب از HDRi برای نورپردازی نیز استفاده می کنم، اما معمولاً از این موارد در مناطقی استفاده می کنم که می خواهم نور من شخصیت بیشتری داشته باشد یا چیزی شبیه به یک آسمان غروب خورشید باشد.
من همیشه با ایجاد یک زاویه دید و متریال ساده و بدون شفافیت، صحنه هایم را به همین روش روشن می کنم. در زیر موادی که من استفاده کردم شامل یک ماده استاندارد Override CoronaMtl ، Glass CoronaMtl و CoronaSky است.
هنگام تنظیم هر صحنه واقعی، شما همیشه باید از مقادیر دنیای واقعی برای دوربین ها ، چراغ ها و مواد خود استفاده کنید. هیچ چیز نباید دلخواه باشد. مقادیر خودسرانه غالباً چیزها را پیچیده می کند و می تواند منجر به نتایج ناخواسته شود.
وقتی که از تنظیمات نور صحنه راضی شدم، شروع به ساخت مواد اصلی صحنه می کنم. من دوست دارم متریالهایم را به ساده ترین شکل ممکن بسازم.
متریال چوب کف:
متریال رنگ سفید دیوار:
متریال بتن:
در زیر رندر صحنه با استفاده از این مواد ارائه شده است. در اینجا مهم است که من از زاویه خورشید و روشنایی کلی راضی باشم. بسته به صحنه شما، ممکن است بیش از یک زاویه خورشید برای ساعات مختلف روز داشته باشید و شاید بعد از فعال شدن صحنه با استفاده از گیاهان، مبلمان و افراد، کمی نور خورشید را بیشتر کنم.
مبلمان
من بیشتر مبلمان را از کتابخانه مدلهای آماده خودم استفاده کرده ام. متریالهای آنها در یک صحنه جداگانه تنظیم شده و با یک نورپردازی استودیویی روشن شده اند. این یک روش سریع برای کار است، زیرا به شما امکان می دهد به طور هم زمان روی چندین ماده کار کنید.
در اینجا تنظیمات برخی از مواد مورد استفاده برای مبلمان آورده شده است:
متریال برنز:
متریال بالشتها:
دوربین
اکنون که مواد به پایان رسید ، زمان آن رسیده است که بر روی زاویه دوربین تمرکز کنیم. توجه به ترکیب در اینجا مهم است. اطمینان حاصل کنید که همیشه یک نقطه کانونی در صحنه شما وجود دارد که نگاه بینندگان را هدایت می کند. برای عکس اصلی اتاق نشیمن، میز قهوه و کوسن آبی رنگ کانونی است که خطوط محکم چشم را به سمت آشپزخانه سوق می دهد.
چند اسکریپت وجود دارد که می تواند به شما در تنظیم کردن زوایای دوربین کمک کند. Image Compos Helper یکی از مواردی است که من از آن استفاده می کنم. استفاده از Physical camera نیز ایده خوبی است، زیرا قادر به کنترل ISO، سرعت شاتر، دیافراگم و فاصله کانونی، در آن آسان است. اگر با عکاسی آشنا هستید، تنظیم صحنه از این طریق حس بیشتری به بیننده القا میکند، بنابراین می توانید صحنه را همانطور که در زندگی واقعی انجام می دهید فیلم برداری کنید. این امر باعث می شود که متریالهای و مدلهای تهیه شده برای این پروژه آسانتر شود، زیرا همه چیز به روشی قابل پیش بینی تر است.
پست پروداکشن
من معتقدم که پست پروداکشن باید بسیار موجز و کم باشد، زیرا پردازش بیش از حد یک تصویر می تواند حس واقع گرایی آن را خراب کند. بیشتر کارهای پست پرو من با LUT یا استفاده از منحنی های ساده قابل دستیابی است. در زیر مثالی وجود دارد که من از Adobe Lightroom برای ویرایش تصویر استفاده کرده ام. شما می توانید برای درجه بندی تصویر خود از هر آنچه که راحت هستید استفاده کنید، اما من دوست دارم از فتوشاپ و لایت روم استفاده کنم.من اکثرا سایه ها و برجستگی ها را با منحنی ها تنظیم می کنم و اصلاح رنگ جزئی انجام می دهم.
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید