مطالعات کامل طراحی مدرسه ابتدایی با رویکرد معماری روانشناسی محیط + پلان اتوکدی و سه بعدی

فایل کامل مطالعات طراحی مدرسه ابتدایی با رویکرد معماری روانشناسی محیط به همراه پلان اتوکدی و تصاویر سه بعدی
دانشجویان عزیز در این بخش می توانید فایل کامل مطالعات طراحی مدرسه ابتدایی با رویکرد معماری روانشناسی محیط به همراه پلان اتوکدی و تصاویر سه بعدی را دریافت نمایید، توجه داشته باشید این قایل تنها به منزله کمک آموزشی است و استفاده از آن به عنوان پروژه تخصصی ممنوع می باشد.
چکیده
در طراحی و ساخت مدارس، کم توجهی به عرصههای جدید از زندگی، برای حل مسائل و هیجانات پیش رو، موجب ناسازگاری محیط کالبد معماری با نیاز یادگیری مهارتهای کنترل احساسات و هیجانات در دنیای سراسر فناوری شده است، این مدارس، به فرآیند شناختی، علوم رفتاری و بهرههای هوشی مختلف افراد توجهی نداشته و روانشناسی محیط کالبدی مدارس، فضاهای مناسبی برای پرورش تواناییهای خاص به منظور ایجاد آمادگی مقابله با شرایط متغیر زندگی در دانشآموزان فراهم نمیآورد.
تقویت و آموزش و توجه به فرآیند شناختی در آنها میتواند منجر به منافع بسیار فردی، اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه باشد، ویژگیهای شناختی دانشآموزان و انتخاب شیوههای یادگیری به میزان زیادی وابسته به هوش افراد است، اگرچه در طراحی مدارس ابتدایی امروزه کمتر توجه ای به روانشناسی محیط شده اما لازم است تا مفهوم روانشناسی محیط در نظام تربیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
برای رسیدن به این هدف، پیشنهاد شده تا از معماری متناسب با روحیات کودکان در تحت تأثیر قرار دادن نیروهای ذهنی و احساسی کودک، شرکت در امر آموزش کودک همزمان با ایجاد محیطی شاد و سرشار از انرژی، ایجاد میل و رغبت در کودکان برای حضور در محیط آموزشی و ایجاد عوامل تأثیرگذار روانشناسی محیط در محیط آموزشی استفاده شود و در انتها نیز طراح پیشنهادی در قالب یک دبستان با رویکرد ارتقا روانشناسی محیط ارائه شده است.
“هیچکدام از تصاویر این نوشته، جهت جلوگیری از لو رفتن طرح، مربوط به پروژه نمیباشد”
دیدگاهتان را بنویسید