جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • نقشه کشی با اتوکد
      • معمارشو
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • کلاس اتوکد
        • کلاس رویت
        • ۳Dmax & Vray
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • آموزش اتوکد
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • اقساطی
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
  • کلاس خصوصی
خانه معماری
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط تلگرام)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • نقشه کشی با اتوکد
      • معمارشو
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • کلاس اتوکد
        • کلاس رویت
        • ۳Dmax & Vray
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • آموزش اتوکد
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • اقساطی
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
  • کلاس خصوصی
ورود
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

آموزش کامل مپ Vray Dirt و کاربرد آن

Vray Dirt چیست؟

در بسیاری از صحنه هایی که توسط موتور رندر Vray رندر گرفته میشود برای طبیعیتر شدن کار لازم است تا کثیفی و چرکی را که بصورت طبیعی در لبه های احجام ایجاد میشود را ایجاد کنیم. در واقع با ایجاد چنین افکتی، شما دارای متیال و در نتیجه رندری طبیعیتر خواهید بود. مپ Vray Dirt همان چیزی است که افکت کثیفی را در کناره ها، لبه ها و محل برخورد با احجام دیگر ایجاد میکند.

آموزش پارامترهای Vray Dirt

Radius = تعیین کننده میزان شعاعی (فاصله ای) از لبه حجم است که اثر dirt در آن فاصله ایجاد خواهد شد. همچنین میتوانید بجای مقدار عددی، از یک تصویر (texture) در این ناحیه استفاده نمایید که در این صورت بخشهای روشن آن تصویر دارای شعاع بیشتر و بخشهای تیره تر دارای شعاع کمتری خواهند بود.

18269 1
Simple VRayMtl – no Dirt effect
18269 2
radius: 1 cm
18269 3
radius: 4 cm

 

 

18269 4
radius: 1cm – texmap radius: bitmap
18269 5
radius: 4cm – texmap radius: bitmap

Occluded color = رنگی است که به بخشهای کثیف نسبت داده خواهد شد.

Unccloded color = رنگی است که به دیگر بخشهای جسم نسبت داده میشود.

distribution = مقدار این پارامتر هرچه بیشتر باشد پرتوهای بازتابش شده از سطح به راستای نرمال سطح نزدیکتر خواهد شد (پرتوها عمود بر سطح شده و پراکندگی پرتوها در جهات گوناگون کمتر میشود) . در صورت فعال بودن ambient occlusion ، برای توزیع نوری شبیه به نورهای بازتابشی در نورهای مستقیم تابیده شده بر روی سطوح، این مقدار را بر روی ۱ تنظیم نمایید.

18269 7
Distribution parameter > 0.0
18269 6
Distribution parameter = 0.0
18269 8
distribution: 10.0
18269 9
distribution: 3.0
18269 10
distribution: 1.0

falloff = تعیین میزان سرعت انتقال از سطح کثیف به سطح تمیز (هرچه بیشتر باشد = سرعت انتقال بیشتر = چرکی و کثیفی کمتر)

18269 11
falloff: 0.0
18269 12
falloff: 3.0
18269 13
falloff: 5.0

Subdivs = تعیین میزان سمپلهای بازتاب شده از سطوح کثیف. در واقع هرچه این میزان بالاتر باشد افکتهای چرک با کیفیت بالاتر ایجاد شده اما در عوض سرعت رندر پایینتر خواهد بود. این پارامتر مستقل از تنظیمات Use local subdivs (در تنظیمات رندر) عمل کرده و مقادیر کمتر Noise threshold باعث تمیزتر شدن نتیجه رندر خواهد شد.

bias (X,Y,Z) = تغییر جهت اثر کثیفی در جهات مختلف

18269 16
bias_Z: 100.0
18269 15
bias_Y: 100.0
18269 14
bias_X: 100.0

ignore for GI = با فعالسازی این پارامتر جلوه های کثیفی در بازتابشهای نور (GI) ایجاد نخواهند شد.

18269 17
ignore for GI: On
18269 18
ignore for GI: Off

consider same object only = در صورت فعالسازی این پارمتر، جلوه های کثیفی تنها روی خود جسم (و نه بر روی اجسام دیگر و یا اجسامی که با آن تداخل دارند) ایجاد خواهد شد.

18269 20
consider same object only: On
18269 21
consider same object only: Off

double sided = ایجاد کثیفی در هر دو سمت سطح (هم لبه سطح و هم شکاف و فرورفتگی پشت آن چرک میشود)

invert normal = جهت کثیفی را برعکس میکند.

18269 22
invert normal: Off
18269 19
invert normal: On

work with transparency = هنگامی که فعال باشد vrat dirt بر روی بخشهای شفاف شیء اثر میگذارد.

 environment occlusion = در صورت فعال بودن این پارامتر، وی ری از environment برای ایجاد dirt استفاده میکند./

mode: Ambient occlusion = افکت در جهت راستای نرمال سطح اعمال میشود.

mode: Reflection occlusion = افکت در جهت انعکاسات متریال و با توجه به نوع BRDF اعمال خواهد شد.

Exclude = اشیائی را که به آنها مپ vray dirt داده ایم اما نمیخواهیم vray dirt روی آنها اعمال شود انتخاب میکنیم.

Result Affect = در اینجا میتوانید انتخاب کنید که vray dirt روی چه عناصر متداخل با شیء موجود اعمال شود. (با زدن تیک consider same object only میتوانستید تعیین کنید که روی کلیه اشیاء متداخل با شیء موجود جلوه کثیفی اعمال نشود، اما با این گزینه میتوانید بصورت موردی تعیین کنید که روی کدام اشیاء جلوه کثیفی اعمال نشود.)

نوشته های مرتبط:

  • بازگرداندن (ریست کردن) منوها و نوار ابزارهای اتوکد 2025
  • تفاوت اتوکد 2 بعدی و 3 بعدی چیست؟
  • نرم افزار اتوکد بهتر است یا رویت؟
  • ابزار Annotation در اتوکد چیست؟
  • پلات استایل اتوکد | آموزش رایگان Autocad
  • Autocad Uninstall | نحوه حذف کامل اتوکد از ویندوز
  • آموزش 3Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • آموزش رایگان Autocad | تبدیل اتوکد به گوگل ارث و…
  • آموزش Revit ؛ تفاوت Link، Group و Assembly در رویت
  • آموزش رایگان گروه بندی لایه ها در اتوکد
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها: آموزش تری دی مکسآموزش وی ری
قبلی دانلود پایان نامه و مطالعات هنرستان معماری
بعدی دانلود تحلیل آثار و زندگینامه کامران دیبا

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

کلاس نرم افزار معماری
autocad logo

کلاس اتوکد
sketchup logo

کلاس اسکچاپ
recit logo

کلاس رویت معماری
3dmax logo

کلاس تری دی مکس
rhino logo

کلاس راینو
unreal engin logo

کلاس آنریل انجین
کلاس معماری
کلاس آموزش طراحی معماری داخلی

کلاس طراحی نما

کلاس نقشه کشی با اتوکد
سازمان-فنی-و-حرفه-ای-کشور
دسته‌های محصولات
  • ابزارهای کاربردی
  • تاسیسات ساختمان
    • کلاس تاسیسات
  • طراحی وب
  • مهندسی عمران
    • کلاس عمران
  • مهندسی معماری
    • پک معماری
    • کلاس معماری
    • میکروپک معماری
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است