fresnel reflection و fresnel IOR در vray mtl چیست؟
fresnel reflection چیست؟
یکی از نکاتی که موجب میشود تا انعکاسات متریالهای ساخته شده شما در وی ری کمی مصنوعی بنظر برسند این است که، از هر زاویه متریال مورد نظر به یک شکل دیده میشود، این در حالیست که آنچه در محیط طبیعی دیده میشود بنحوی دیگر است. اگر به تصویر ذیل توجه فرمایید متوجه خواهید شد که انعکاس کفپوش در فاصله دور، بیشتر از فواصل نزدیک است
اگر بخواهیم آنچه در تصویر بالا اتفاق افتاده است را توضیح دهیم، خواهیم گفت که بر طبق قوانین فیزیک نورکه برای نخستین بار دانشمندی با نام “فرزنل” آنرا کشف و تدوین نمود، هر چه زاویه دید ناظر نسبت به صفحه متعامدتر (نزدیک به زاویه ۹۰ درجه) باشد، انعکاس کمتر و هرچه زاویه دید مایلتر باشد انعکاس بیشتر خواهد شد. در واقع با زدن تیک بخش fresnel reflection، انعکاسات در سطح جسم با توجه به زاویه دید شما نسبت به هر نقطه تعیین خواهد شد و دیر یکنواحت نخواهد بود.
fresnel ior چیست؟
مقدار این پارامتر تعیین کننده ضریب فرزنل بوده و با افزایش دادن این مقدار خواهید دید که میزان انعکاس افزایش خواهد داشت (البته حداکثر به میزان تعیین شده در بخش Reflect) .
مقدار Fresnel IOR را چطور تنظیم کنیم؟
برای استفاده از این پارامتر کافیست تا بر روی دکمه L کلیک کنید و سپس مقدار fresnel ior را بصورت زیر تنظیم نمایید:
آب = ۱٫۳۳
پلاستیک = ۱٫۴ تا ۲٫۴
شیشه = ۱٫۵ تا ۱٫۸
الماس = ۲٫۴
چوب، سنگ، بتن = ۳ تا ۶
فلزات = ۱۸ تا ۱۰۰ (البته بنتدرت بالاتر از ۴۰ )
منبع: اختصاصی خانه معماری
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
واقعا عالی بود. احسنت.
بسیار خوشحالیم که براتون کاربردی بوده
سپاس
سپاس از لطفتون