آموزش نحوه مدلسازی رمپ گرد ( مدور ، حلزونی ) پارکینگ در تری دی مکس
مدلسازی رمپ گرد ( مدور ، حلزونی ) پارکینگ
یکی از سوالات متواول عزیزانی که در حال آموزش نرم افزار ۳dmax هستند، نحوه مدلسازی انواع رمپها میباشد. در این آموزش قصد داریم تا به شما دوستان عزیز با روشی بسیار ساده و کاربردی نحوه مدلسازی رمپ پارکینگ را آموزش دهیم.
مراحل مدلسازی رمپ حلزونی
- ابتدا یک مستطیل (rectangle) با ابعاد دلخواه ترسیم میکنیم.
- به مستطیل ترسیم شده یک مدیفایر Edit Spline نسبت داده و در مود segment (شماره ۳) ، خط نمایش داده شده در شکل زیر را انتخاب کرده و حذف میکنیم (delete)
- حال به کمک ابزار Outline (شماره ۱)، مستطیل را دو لایه (offset) میکنیم (شماره ۲)
- با رفتن به ابزار Circle، دایره ای بصورت نمایش داده شده در شکل زیر ترسیم میکنیم.(شماره ۲) از این دایره و دایره های بعد برای نرده کنار رمپ استفاده خواهد شد.
- با نگهداشتن shift و حرکت دادن دایره ترسیم شده، آنرا به تعداد دلخواه تکثیر میکنیم.
- مجددا دایره ها را در جهتی دیگر و با نگهداشتن کلید shift کیبورد تکثیر میکنیم.
- با انتخاب مستطیل و رفتن به پنل Modify ، تمامی دایره ها را با مستطیل Attach میکنیم.
- با رفتن به پنل Create، و ابزار Helix، یک فنر ترسیم میکنیم.
- به فنر ترسیم شده یک ویرایشگر Sweep ترسیم کرده و با زدن دکمه Pick ، کف رمپ و دایره را انتخاب میکنیم.
- تا اینجای کار، رمپی بصورت زیر خواهیم داشت که شیب آن ناهمگون است.
- جهت تصحیح و یکسان سازی شیب رمپ، تیک BAnking را بر میداریم.
منبع: اختصاصی خانه معماری
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
لطفا امتیازی بدهید!
دیدگاهتان را بنویسید