جستجو برای:
  • کلاس آموزشی
    • معماری
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • 3Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Vray
        • Photoshop
        • Vray (for 3dmax)
      • دروس تخصصی
        • راندو و اسکیس معماری
        • نقشه خوانی و نقشه کشی
        • طراحی داخلی
        • طراحی نما
    • عمران
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
      • دروس تخصصی
        • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • تاسیسات
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
  • DVD آموزشی
    • 3DMAX Master
    • VRAY Master
    • REVIT arch. master
    • AUTOCAD Master
    • SketchUp Master
    • POST Pro. Master
    • Lumion Master
    • RHINO Master
    • CORONA Master
    • طراحی نما | FACADE Master
    • اصول و ضوابط فاز 1 معماری
    • طراحی سایت بدون یک خط کدنویسی
  • فرمها
    • ثبت نام آزمون بین المللی (ILO)
    • ثبت نام آزمون عملی مجدد
    • گواهی حضور در دوره آموزشی
    • پرداخت مبلغ دلخواه (بانکی-ریالی)
    • پرداخت مبلغ دلخواه (ارز دیجیتال)
    • جذب مدرس
  • تماس با ما
 
  • 22887366 - 22888865 9821+
  • 09013070022 (فقط واتساپ)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس آموزشی
    • معماری
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • 3Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Vray
        • Photoshop
        • Vray (for 3dmax)
      • دروس تخصصی
        • راندو و اسکیس معماری
        • نقشه خوانی و نقشه کشی
        • طراحی داخلی
        • طراحی نما
    • عمران
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
      • دروس تخصصی
        • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • تاسیسات
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
  • DVD آموزشی
    • 3DMAX Master
    • VRAY Master
    • REVIT arch. master
    • AUTOCAD Master
    • SketchUp Master
    • POST Pro. Master
    • Lumion Master
    • RHINO Master
    • CORONA Master
    • طراحی نما | FACADE Master
    • اصول و ضوابط فاز 1 معماری
    • طراحی سایت بدون یک خط کدنویسی
  • فرمها
    • ثبت نام آزمون بین المللی (ILO)
    • ثبت نام آزمون عملی مجدد
    • گواهی حضور در دوره آموزشی
    • پرداخت مبلغ دلخواه (بانکی-ریالی)
    • پرداخت مبلغ دلخواه (ارز دیجیتال)
    • جذب مدرس
  • تماس با ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

آموزش ساخت انیمیشن چمن (چمن متحرک) در ۳Dmax

انیمیشن چمن (چمن متحرک) در ۳Dmax

در این آموزش میخواهیم با یک تکنیک بسیار ساده و ابتدایی برای ساخت چمن متحرک آشنا شویم. مسلما روشهای پیچیده تری برای رسیدن به نتایج مطلوبتر وجود دارد که در آینده به آنها نیز خواهیم پرداخت.

banner-14635

برای انجام این تمرین قدمهای زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا بکمک ابزار Line ، بک سه خطی شبیه مثلت تصویر زیر ترسیم نمایید. فقط به دو نکته توجه کنید. اولین نکته اینکه حتما باید این سه ضلعی بسته (close) باشد و نکته دوم اینکه تمامی خطوط این ۳ ضلعی باید خط صاف (Linear) باشند.

۱۴۶۳۵-۱

۲- در قدم دوم ما باید کاری کنیم تا خطوط ترسیم شده در بالا قابلیت انعطاف پذیری لازم، جهت ایجاد خمش برای چمن را داشته باشند. برای این منظور لازم است تا با انتخاب ۳ گوشه (vertex) این خطوط، بر روی یکی از آنها راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Bezier corner، تمامی آنها را به Bezier corner تبدیل کنیم.

۱۴۶۳۵-۲

۳- یک ویرایشگر Bend به خط ایجاد شده نسبت داده و مقادیر angle، Direction را بترتیب بر روی ۶۰ و ۹۰  تنظیم میکنیم.

۱۴۶۳۵-۳

۴- ابتدا ویرایشگر edit mesh و سپس UVW mapping را به خط ترسیم شده نسبت میدهیم.

۱۴۶۳۵-۴

۵-  در مرحله بعد یک متریال چمن (با نسبت دادن یک تکسچر چمن به diffuse و تغییر رنگ ambient به سبز) ایجاد کرده و بمنظور نسبت دادن این متریال به هردوسمت چمن ساخته شده، تیک ۲sided را میزنیم.

۱۴۶۳۵-۵

۶- حال یک plane ساخته و تعداد سگمنتهای آنرا بالا میبریم (مثلا ۲۰*۲۰) و سپس با انتخاب چمن و رفتن به آدرس create>geometry>compound object>scatter ، چمن را در سطح ایجاد شده به تعداد زیاد تکثیر میکنیم.

۱۴۶۳۵-۶

۷- برای ایجاد یک سطح ارگانیک تر، یک ویرایشگر noise به سطح زمین نسبت میدهیم. فقط دقت کنید که مقدار اغتشاش سطح را زیاد در نظر نگیرید.

۱۴۶۳۵-۷

۸- برای تکثیر کردن چمنها بر روی سطح، کافیست که ابتدا چمن را انتخاب کرده و بسراغ ابزار create>geometry>compound object>scatter میرویم. سپس  بر روی دکمه pick distribution object کلیک کرده و سطح زمین را انتخاب میکنیم. سپس مقدار duplicate را بر روی ۱۰۰ قرار داده و تیک perpendicular را برداشته و distribute using را بر روی Area قرار میدهیم.

۱۴۶۳۵-۸

۹- حال به بخش Transforms و Display ابزار scatter رفته  و مقادیر را مطابق با تصویر زیر تنظیم میکنیم.

۱۴۶۳۵-۹

۱۰- در مرجله بعدی یک ویرایشگر Volume select به چمنها نسبت داده و گزینه soft selection را انتخاب کرده و با انتخاب vertex و رفتن به مود gizmo گیزموی جسم را بالا میبریم تا فقط نیم تنه حجم چمنها تحت تاثیر امواج قرار گیرند.

۱۴۶۳۵-۱۰

۱۱- حالا به چمنها یک ویرایشگر wave نسبت داده و مقادیر را مانند تصویر زیر تنظیم میکنیم.

ag_12

۱۲- یک کپی از ویرایشگر wave مرحله قبل را مجددا بر روی جسم انداخته و amplitude 1,2 را بر روی ۳ تنظیم کرده و wave lenghth را بر روی ۵۰ و phase را بر روی ۱ یا ۲ تنظیم میکنیم این مرحله موجب ایجاد یک انیمیشن ثانویه میشود. در مرحله آخر نیز یک ویرایشگر noise با تنظیمات تصویر زیر به چمنها نسبت میدهیم.

۱۴۶۳۵-۱۲

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
برچسب ها: ۳Dmax3dmax learningآموزش انیمیشنآموزشانیمیشن چمنچمن متحرک
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نکات مهم در ۳d max
    نکات مهم در ۳d max

    533 بازدید

  • آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
    آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax

    566 بازدید

  • شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
    شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس

    511 بازدید

  • آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
    آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها

    547 بازدید

  • مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن
    مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)

    522 بازدید

  • مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن
    مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه اول)

    583 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ می باشد.

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
histats.com