آموزش مدلسازی سراهی ۴ ضلعی در تری دی مکس – روش اول
مدلسازی سراهی ۴ ضلعی در تری دی مکس
همانطور که میدانیم استفاده از طرح و نمای کلاسیک (رومی) در دهه اخیر بشدت افزایش یافته است و بسیاری از عزیزانی که در دوره های نرم افزارهای معماری و بالاخص ۳dmax شرکت میکنند در مدلسازی برخی از قسمتهای نماهای رومی اشکالات اساسی دارند. یکی از عناصری که مدلسازی آن برای کاربران تازه کار نرم افزار تری دی مکس مشکل مینماید، انواع سراهی میباشد.
در این مطلب قصد داریم تا یکی از روشهای مدلسازی سراهی را با هم مرور نماییم. در مطالب بعدی هم سعی خودمان را خواهیم کرد تا شما عزیزان همراه را با دیگر روشها آشنا کنیم.
مراحل انجام کار:
۱- ابتدا تصویری از یک سراهی که تقریبا از نمای روبرو گرفته شده باشد را بر روی سیستم خود آماده داشته باشید
۲- به آدرس VIEWS>VIEWPORT bACKGROUND>CONFIGURE VIEWPORT BACKGROUND میرویم.
۳- در پنجره باز شده بر روی دکمه Files… کلیک کرده و تصویر سراهی (تصویر ۱) را انتخاب میکنیم تا بصورت بک گراند ویوپورت تنظیم شود.
۴- با رفتن به ابزار Line خطوط لبه سراهی را ترسیم میکنیم (از نقطه ۱ شروع کرده و در نقطه ۲ خاتمه میدهیم)
۵- در پنل Modify (شماره ۱) و مود ۱ (شماره ۲) رفته و کل ورتکسهای خط ترسیم شده را انتخاب میکنیم. سپس بر روی یکی از ورتکسهای انتخاب شده راست کلیک کرده و گزینه Bezier corner را انتخاب مینماییم.
۶- دستگیره های بزیر (سبز رنگ) را جابجا کرده و خط ترسیم شده را همانند خط کناری سراهی، نرم میکنیم.
۷- به خط مورد نظر با رفتن به پنل Modify (شماره ۱) و نسبت دادن ویرایشگر Extrude ارتفاع میدهیم.
۸- به خط مورد نظر با رفتن به پنل Modify (شماره ۱)، ویرایشگر Symmetry میدهیم.
۹- با انتخاب زیر گزینه Mirror در ویرایشگر Symmetry (شماره ۱) رفتن به ابزار چرخش (شماره ۲) فعال کردن گیره چرخش (شماره ۳) و تغییر زاویه صفحه تقارن، قرینه ۹۰ درجه شیء را ایجاد میکنیم.
۱۰- مراحل بالا را مجددا انجام میدهیم تا دو سطح دیگر بدست آید
۱۱- یک ویرایش Edit poly به حجم ایجاد شده نسبت داده و با رفتن به مود ۳ و انتخاب لبه حجم و زدن دکمه Cap ، حجم را میبندیم.
۱۲- و نتیجه کار …
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید