آموزش نحوه ساخت متریال برگ درخت در ۳dmax
آموزش نحوه ساخت متریال برگ درخت در ۳dmax
در این آموزش قصد داریم تا شما را با نحوه ساخت و نسبت دادن متریال برگ درخت چنار آشنا کنیم. لازم به ذکر است سطح این آموزش متوسط بوده و برای درک هرچه بهتر لازم است تا آشنایی مقدماتی با مباحث Mesh و متریال داشته باشید.
ساختن و ایجاد درخت با متریال برگ در ۳dmax
۱- در ابتدا با رفتن به آدرس create<geometry<AEC extended<Foliage یک درخت ایجاد میکنیم.
۲- با راست کلیک کردن بر روی دخت و انتخاب convert to editable mesh ، آنرا تبدیل به یک Mesh میکنیم.
۳- در بخش Material ، و روبروی قسمت select id عدد ۵ را وارد کرده و دکمه select id را فشار میدهیم تا برگها انتخاب شوند. (انتخاب برگهای درخت در ۳dmax)
۴- یک متریال standard ساخته و در بخش diffuse آن تصویر برگ سبز و در بخش opacity تصویر برگ سیاه و سفید شده (در فتوشاپ) را قرار میدهیم. (ساخت متریال برگ درخت در ۳dmax)
۵- متریال ساخته شده را به بخشهای انتخاب شده نسبت میدهیم و نتیجه را میبینیم.
منبع: اختصاصی خانه معماری (در صورت تمایل به درج این مطلب در دیگر منابع، حتما فرم ذیل را تکمیل فرمایید)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید