مدلسازی سازه فضاکار با تری دی مکس در ۴ حرکت
مدلسازی سازه فضاکار با تری دی مکس
با سلام مجدد؛ در این مطلب قصد داریم تا با یک روش کاملا اختصاصی، یک سازه فضاکار را مدلسازی کنیم و بار دیگر ثابت کنیم که مدلسازی در ۳dmax آسان است.
مراحل مدلسازی سازه فضاکار
۱- ابتدا یک plane در ابعاد و سگمنتهای دلخواه ترسیم میکنیم.
۲- یک ویرایشگر subdivide به سطح میدهیم و نقاط محل تلاقی خطوط اضافه شده را انتخاب میکنیم (نقاط قرمز رنگ در تصویر)
۳- نقاط انتخاب شده را بسمت پایین حرکت میدهیم.
۴- یک ویرایشگر Lattice به جسم مورد نظر داده و تنظیمات آنرا مطابق تصویر زیر تنظیم میکنیم.
و حالا رندر نهایی، البته بدون متریال و نور!
با رسیدن تعداد نظرات به ۳۰ عدد، روشهای دیگری برای ساخت سازه فضاکار را نیز بررسی خواهیم کرد
منبع: اختصاصی خانه معماری (در صورت تمایل به درج این مطلب در دیگر منابع، حتما فرم ذیل را تکمیل فرمایید)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنون از آموزش خوبتون آی لایک ایت
ممنونم از توجهتون