آموزش مدلسازی پله سه بعدی ساختمان در ۳dmax
مدلسازی پله سه بعدی ساختمان در ۳dmax
با عرض سلام مجدد، با آموزشی دیگر از سری آموزشهای نرم افزار محبوب ۳dmax در خدمت شما عزیزان هستیم. در این آموزش قرار است پله های یک ساختمان مسکونی دو طبقه را در نرم افزار ۳dmax مدلسازی کنیم. بعلت آنکه مدلسازی پله بهمراه نرده و متریال آن، آموزشی طولانی را طلب میکند، بنابراین، این مطلب در ۳ قسمت تقدیم حضور شما عزیزان میشود، که در بخش اول آن مدلسازی پله و در قسمتهای دوم و سوم بترتیب نرده و متریال پله تدریس خواهد شد.
نحوه مدلسازی پله یک ساختمان مسکونی دو طبقه (فاصله طبقات ۳٫۲ متر؛ تعداد کل پله ۳۲)
۱- ابتدا با ورود به بخش Create>geometry>stair>u-type stair پله ای مانند شکل شماره ۱ بصورت آزاد ترسیم میکنیم.
۲- با ورود به بخش modify، ابعاد و مشخصات پله را مطابق با تصویر شماره ۲ تنظیم نمایید.
۳- یک ویرایشگر Edit poly به پله نسبت داده و با رفتن به مود ۵، پاگرد پله را انتخاب میکنیم. (تصویر ۳)
۴- با نگهداشتن کلید shift، پاگرد انتخاب شده در قسمت قبل را بعنوان پاگرد طبقه بالا کپی میکنیم. (تصویر۴)
۵- از دیدی همانند آنچه در تصویر ۵ ملاحظه میکنید به پله نگاه کرده و snap و ابزار move را فعال نمایید (تصویر ۵)
۶- با توجه به تصویر زیر، کلید shift را نگهداشته و از نقطه شماره ۱ پله گرفته و آنرا بر روی نقطه شماره ۲ رها میکنیم. (تصویر ۶)
۷- پله نهایی ساخته شده تا این مرحله را در تصویر ۷ ملاحظه فرمایید.
لطفا جهت مشاهده بخش دوم آموزش – ساخت نرده – اینجا کلیک کنید
منبع: اختصاصی خانه معماری (در صورت تمایل به درج این مطلب در دیگر منابع، حتما فرم ذیل را تکمیل فرمایید)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید