آموزش مدلسازی و متریال دهی حوض آب، با متریال آب و بتن در ۳Dmax
مدلسازی و متریال دهی حوض
حوض آب از جمله عناصر معماری است که بخصوص در معماری سنتی ایرانی بسیار مورد توجه و استفاده بوده است، لذا در این مطلب قصد داریم یک حوض ساده مکب مستطیل شکل را مدلسازی کرده و مواد و متریال آب و بتن مورد نیازش را به آن نسبت دهیم. (مدلسازی و متریال دهی حوض آب)
مراحل کار
۱- ابتدا مکعبی را با ابزار Box در ابعاد نشان داده شده در تصویر ۱ ترسیم فرمایید.
۲- مکعب ترسیم شده را به Editable poly تبدیل کرده و با رفتن به مود ۴ و با ابزار Inset به میزان ۷ سانتیمتر رو به داخل جمع میکنیم. (تصویر ۲)
۳- با رفتن به ابزار Extrude، سطح را به میزان ۵ سانتیمتر به داخل فرو میبریم. (تصویر ۳)
۴- با ابزار Inset سطح را به میزان ۱۰ سانتیمتر جمع میکنیم. (تصویر ۴)
۵- با ابزار Extrude سطح را به میزان ۲۰ سانتیمتر رو به بالا میبریم. (تصویر ۵)
۶- با ابزار Inset سطح را به میزان ۵ سانتیمتر جمع میکنیم. (تصویر ۶)
۷- با ابزار Extrude سطح را به میزان ۲۰ سانتیمتر رو به پایین میبریم. (تصویر۷)
۸- با رفتن به ابزار move و نگهداشتن کلید Shift کیبورد و حرکت دادن سطح کف حوض بسمت بالا، یک کپی از کف حوض، برای ایجاد سطح رویه آب ایجاد میکنیم. (تصویر ۸)
۹- با رفتن به مود ۲ و انتخاب تمامی خطوط لبه حوض، لبه ها را با ابزار Chamfer با شعاع ۱ سانتیمتر گرد میکنیم. (تصویر ۹)
۱۰- متریال آب را به کمک Autodesk water و تنظیم بر روی Swimming pool ساخته و بر روی سطح آب رویه میاندازیم. (تصویر ۱۰)
۱۱- متریال بتن را به کمک Autodesk concrete و تنظیم بر روی Epoxy ساخته و بر روی سطح آب رویه میاندازیم. (تصویر ۱۱)
منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)
نوشته های مرتبط:
- آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
- دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
- انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
- نکات مهم در ۳d max
- آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
- شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
- آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
- مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
- مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
- آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
دیدگاهتان را بنویسید