جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیجدید
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
خانه معماری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

  • 22887366-22888865 (9821+)
  • 09013070022 (فقط پیامک)
  • آزمون عملی
  • شکایات و انتقادات
  • استخدام
خانه معماری
  • کلاس ها
    • معماری
      • معمارشو (معماری برای غیرمعماران)
      • نقشه کشی با اتوکد
      • طراحی معماری داخلی
      • طراحی نما ساختمان
      • فاز ۲ معماری
    • عمران
      • طراحی اتصالات سازه های فولادی
    • مدیریت پروژه
      • کنترل پروژه با Microsoft Project
      • Excel مهندسی
      • اصول مدیریت پروژه (PMBOK)
      • برنامه ریزی و کنترل پروژه ساختمانی
    • نرم افزار
      • نرم افزار معماری
        • Autocad 2D&3D
        • ۳Dmax & Vray
        • Revit architecture
        • Sketchup & Enscape
        • Rhino & Enscape
        • Photoshop
        • Lumion
        • Unreal Engine
        • Vray (for 3dmax)
      • نرم افزار عمران
        • Revit Structure
        • Safe و Etabs
        • Tekla (XSteel)
        • Civil3D
      • نرم افزار تاسیساتی
        • Revit MEP
      • نرم افزار مدیریتی
        • Microsoft Project
        • Excel مهندسی
      • نرم افزار مهندسی
        • SolidWorks
        • Catia
  • محصولات
    • پک AUTOCAD Master
    • پک REVIT arch. master
    • پک ۳DMAX arch. MASTER
    • پک Vray master
    • پک SketchUp Master
    • پک RHINO Master
    • پک Lumion Master
    • پک POST Pro. Master
    • پک FACADE Master
    • پک طراحی سایت
    • پک نقشه خوانی و نقشه کشی
  • خصوصی
  • اقساطیجدید
  • فرمها
    • جذب مدرس
    • پرداخت ارزی-ریالی
  • تماس با ما
ورود
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
0

آموزش مدلسازی قاب عکس با متریال به کمک ابزار Editable poly در ۳Dmax

3DMAX

مدلسازی قاب عکس با متریال در ۳Dmax

بدون شک برای مدلسازی یک قاب عکس در نرم افزار سه بعدی تری دی مکس راههای بسیاری وجود دارد. ما در این مطلب میخواهیم تا نحوه ساخت و مدلسازی یک قاب عکس را با Editable poly در نرم افزار ۳Dmax مرور کنیم.

 

مراحل ساخت:

۱- ابتدا به کمک ابزار Box ، شبه دیواری در ابعاد ۳۰۰x600x20 cm ترسیم نمایید. (تصویر ۱)

Box در 3Dmax

 

۲- با فعال کردن ابزار Box و نیز گزینه AutoGrid در بالای آن، یک Box در ابعاد ۵۰x70x3 cm روی دیوار ترسیم میکنیم. (تصویر ۲)

AutoGrid در 3Dmax

 

۳- با زدن کلید Z صفحه کلید، روی Box ترسیم شده زوم میکنیم. (تصویر ۳)

zoom در 3Dmax

 

۴- با راست کلیک کردن بر روی مکعب ترسیم شده و انتخاب Editable poly، وارد مود ۴ (Poly – سطح) شده و سطح روی مکعب را انتخاب میکنیم. (تصویر ۴)

Editable poly در 3Dmax

 

۵- به کمک دستور Inset، سطح مورد نظر را به میزان ۲cm لبه میدهیم. (تصویر ۵)

inset در 3Dmax

 

۶- به کمک دستور Extrude، سطح مورد نظر را به میزان ۱٫۵cm رو به داخل میبریم. (تصویر ۶)

Extrude در Editable poly

 

۷- با رفتن به مود ۲  (Edge – خط) لبه های بیرونی تابلو را انتخاب میکنیم . (تصویر ۷)

انتخاب لبه در 3dmax

 

۸- به کمک دستور Chamfer لبه های انتخاب شده را گرد میکنیم. (تصویر ۸)

chamfer در 3dmax

 

۹- سطح داخلی تابلو (محل قرارگیری عکس درون تابلو) را در مود ۴ (Poly – سطح) انتخاب کرده و ID آنرا به ۱۰ تغییر میدهیم. (تصویر ۹)

id سطوح در 3dmax

 

۱۰- فریم تابلو (قاب چوبی دور تابلو) را در مود ۴ (Poly – سطح) انتخاب کرده و ID آنرا به ۱۱ تغییر میدهیم. (تصویر ۱۰)

id در 3dmax

 

۱۱- یک  متریال Multi sub object ساخته و در ID 10 آن یک متریال Architecture  از نوع Paint Flat ساخته و تصویر دلخواهمان را بر روی بخش Diffuse میاندازیم. و همینطور برای ساخت متریال قاب چوبی، مپ مورد نظرمان را بر روی ID 11 از نوع Architecture و از نوع wood میسازیم. (تصویر ۱۱)

دادن متریال در 3dmax

 

۱۲- تصویر را با زدن کلید F9 رندر میگیریم. (تصاویر ۱۲ و ۱۳)

رندر در 3dmax رندر در 3dmax

 

منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)

 

نوشته های مرتبط:

  • آموزش ۳Dmax | ویرایشگر Array در تری دی مکس
  • دلایل و روشهای رفع خطا و ارور باز شدن ۳dmax
  • انتقال حجم سه بعدی از Autocad و Revit و ۳dmax…
  • نکات مهم در ۳d max
  • آموزش طراحی نمای رومی در ۳dmax
  • شبیه سازی تخریب اجسام با Rayfire در تری دی مکس
  • آموزش انیمیشن سازی: تنظیم سرعت فریم ها و قاب ها
  • مسیردهی به حرکت آبجکتها در ساخت انیمیشن (جلسه دوم)
  • مسیر دهی به حرکت آبجکت ها در ساخت انیمیشن (جلسه…
  • آموزش انیمیشن تغییری در ۳d max
لطفا امتیازی بدهید!
برچسب ها: ۳DmaxEditable polyآموزشابزارقاب عکسمتریالمدلسازی
جدید تر چگونه ابعاد و سگمنت های Plane را فقط در رندر ۳Dmax تغییر دهیم؟
قدیمی تر آموزش مدلسازی و متریال دهی حوض آب، با متریال آب و بتن در ۳Dmax

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جدیدترین دوره های نرم افزار
تمامی حقوق برای خانه معماری محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.archome.ir/?p=11754

متاسفم، شما مجاز به کپی کردن نوشته نیستید!

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.