آموزش ساخت خرپا در ۳dmax ، به کمک Editable poly

نحوه ساخت خرپا در ۳dmax
با سلام مجدد خدمت تمامی همراهان عزیز خانه معماری. در این آموزش قصد داریم تا با روشی بسیار آسان، خرپایی را در نرم افزار ۳dmax بسازیم. لازم به ذکر است در آموزشهای بعدی در مورد خرپاهای پیچیده تر نیز صحبت خواهیم کرد.
مراحل انجام کار:
۱- ابتدا به نمای جانبی (مثلا نمای Front ) رفته و با ابزار plane، صفحه ای را در ابعاد دلخواه ترسیم میکنیم.
۲- به تنظیمات پنل modify رفته و تعداد سگمنتهای صفحه را در راستای عمودی ، ۱ میکنیم.
۳- بر روی صفحه plane راست کلیک کرده و جسم را به Editable poly تبدیل میکنیم.
۴- با رفتن به مود ۲ و اتخاب ابزار Create، خطوط مورب قطری را ترسیم میکنیم.
۵- ویرایشگر lattice را به سطح مورد نظر نسبت میدهیم.
۶- تنظیمات را بر روی حالت struts گذاشته و سگمنتها را مطابق تصویر زیر زیاد میکنیم.
۷- ویرایشگر editable poly را به حجم مورد نظر نسبت میدهیم.
۸- در هر سمتی از جسم، دو سر آزاد میله های افقی را گرفته و بسمت بیرون میکشیم.
۹- تصویر زیر رندری از حجم نهایی است.
منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)
دیدگاهتان را بنویسید