banner-15477

آموزش نحوه مدلسازی رمپ گرد ( مدور ، حلزونی ) پارکینگ در تری دی مکس

لطفا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
آموزش نحوه مدلسازی رمپ گرد ( مدور ، حلزونی ) پارکینگ در تری دی مکسReviewed by سیروس on Oct 26Rating: 4.0مدلسازی رمپ گرد ( مدور ) پارکینگمدلسازی رمپ گرد ( مدور ، حلزونی ) پارکینگ در نرم افزار تری دی اس مکس مدلسازی انواع رمپها روش ساده و کاربردی مدلسازی رمپ پارکینگ مراحل مدلسازی رمپ حلزونی

مدلسازی رمپ گرد ( مدور ، حلزونی ) پارکینگ

یکی از سوالات متواول عزیزانی که در حال آموزش نرم افزار ۳dmax هستند، نحوه مدلسازی انواع رمپها میباشد. در این آموزش قصد داریم تا به شما دوستان عزیز با روشی بسیار ساده و کاربردی نحوه مدلسازی رمپ پارکینگ را آموزش دهیم.

مراحل مدلسازی رمپ حلزونی

  • ابتدا یک مستطیل (rectangle) با ابعاد دلخواه ترسیم میکنیم.

۱۵۴۷۷-۱

  • به مستطیل ترسیم شده یک مدیفایر Edit Spline نسبت داده و در مود segment (شماره ۳) ، خط نمایش داده شده در شکل زیر را انتخاب کرده و حذف میکنیم (delete)

۱۵۴۷۷-۲

۱۵۴۷۷-۳

  • حال به کمک ابزار Outline (شماره ۱)، مستطیل را دو لایه (offset) میکنیم (شماره ۲)

۱۵۴۷۷-۴

  • با رفتن به ابزار Circle، دایره ای بصورت نمایش داده شده در شکل زیر ترسیم میکنیم.(شماره ۲) از این دایره و دایره های بعد برای نرده کنار رمپ استفاده خواهد شد.

۱۵۴۷۷-۵

  • با نگهداشتن shift و حرکت دادن دایره ترسیم شده، آنرا به تعداد دلخواه تکثیر میکنیم.

۱۵۴۷۷-۶

  • مجددا دایره ها را در جهتی دیگر و با نگهداشتن کلید shift کیبورد تکثیر میکنیم.

۱۵۴۷۷-۷

  • با انتخاب مستطیل و رفتن به پنل Modify ، تمامی دایره ها را با مستطیل Attach میکنیم.

۱۵۴۷۷-۸

  • با رفتن به پنل Create، و ابزار Helix، یک فنر ترسیم میکنیم.

۱۵۴۷۷-۹

  • به فنر ترسیم شده یک ویرایشگر Sweep ترسیم کرده و با زدن دکمه Pick ، کف رمپ و دایره را انتخاب میکنیم.

۱۵۴۷۷-۱۰

  •  تا اینجای کار، رمپی بصورت زیر خواهیم داشت که شیب آن ناهمگون است.

۱۵۴۷۷-۱۱

  • جهت تصحیح و یکسان سازی شیب رمپ، تیک BAnking را بر میداریم.

۱۵۴۷۷-۱۲

منبع: اختصاصی خانه معماری

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 3 = 7