banner-11672

آموزش ساخت متریال شیشه واقعی در ۳Dmax – الگوریتم Raytrace

لطفا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
آموزش ساخت متریال شیشه واقعی در ۳Dmax - الگوریتم RaytraceReviewed by امین شفی زاده on Apr 14Rating:

چگونه یک شیشه واقعی در ۳Dmax بسازیم؟

الگوریتم Raytrace

در این آموزش با نحوه ساخت متریال طبیعی شیشه به کمک الگوریتم Raytrace در نرم افزار ۳dmax آشنا می شویم. پیش از هرچیز لازم است این نکته را متذکر شویم که الگوریتم Raytrace تنها در موتور رندر پیش فرض ۳dmax ، یعنی Default scanline به درستی به نمایش در می آید.

 

مراحل ساخت شیشه

لطفا مراحل ساخت را به ترتیب زیر و مطابق با تصاویر انجام دهید.

بمنظور ساخت شیشه، ابتدا کلید M را بفشارید تا پنجره Material editor باز شود. ( تصویر ۱ )

پنجره material editor در 3dmax

 

با کلیک بر روی دکمه انتخاب الگوریتم (دکمه standard در تصویر ۱) ، نوع الگوریتم را بر روی Raytrace تنظیم نمایید. (تصویر ۲)

انتخاب متریال در 3dmax

 

با باز شدن پنجره تنظیمات Raytrace تنظیمات را مطابق آنچه در تصویر ۳ ملاحظه میفرمایید انجام دهید.

تنظیمات متریال شیشه در raytrace

 

مطابق با تصویر ۴ ، بر روی Reflect مپ Falloff انداخته و با کلیک بر روی آن، مقادیر را مطابق با آنچه در تصویر ۵ ملاحظه میفرمایید تغییر دهید.

مپ Falloff و 3dmax در Reflect

مپ falloff در 3dmax

 

تمام

 

منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 + = 35