banner-11600

آموزش رندرگیری چند نما و تنظیمات آن، با batch render در ۳Dmax

لطفا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
آموزش رندرگیری چند نما و تنظیمات آن، با batch render در ۳DmaxReviewed by امین شفی زاده on Apr 10Rating:

batch render چیست؟

فرض کنید میخواهید از یک پروژه، ۱۰ رندر بگیرید؛ با چنین فرضی، در صورتی که هر رندر (بعنوان مثال) ۱ ساعت بطول انجامد، شما در مدت ۱۰ ساعت، هر ساعت حداقل یکی دو بار به سیستم رجوع کرده و رندر قبلی را ذخیره کرده و پس از تنظیم رندر جدید دکمه شروع رندر را بزنید. برنامه نویسان نرم افزار ۳dmax برای حل این مشکل، ابزاری با نام batch render را تعبیه نموده اند.

در batch render ، طراح برای هر رندر خود یک دوربین تعریف نموده (البته میتوان بدون دوربین هم اینکار را انجام داد) و در پنجره تنظیمات batch render به ترتیب اهمیت و به دلخواه خود دوربینها را در ترتیب رندر قرار دهد، بدین ترتیب نرم افزار با زدن دکمه start شروع به رندرگیری به ترتیب تعریف شده کرده و پس از پایان هر رندر آن را در محل تعریف شده ذخیره خواهد کرد.

مسیر دسترسی batch render

جهت دسترسی به پنجره تنظیمات batch render، کافیست از منوی Rendering آن را انتخاب کنید.

مسیر دسترسی batch render

 

تنظیمات batch render

Add: افزودن یک رندر جدید

Name: نام رندر مورد نظر

Output path: مسیر ذخیره تصویر رندر شده، پس از اتمام هر رندر.

camera: انتخاب دوربینی که میخواهیم از دید آن، رندر گرفته شود.

Preset: انتخاب تنظیمات متفاوت برای هر رندر. لازم بذکر است، باید Preset مورد نظر از طریق گزینه save preset، واقع در قسمت Preset ، در زیر پنجره Render setup ذخیره شده باشد.

Net render: رندر تحت شبکه (در مورد رندرهای تحت شبکه در مطالب آینده توضیحات مفصلی داده خواهد شد.)

 

تنظیمات batch render

 

 

منبع: اختصاصی خانه معماری (استفاده و تکثیر آن در دیگر منابع، بهر نحو، غیر مجاز و مشمول ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه ای است)

 

 

1 نظر

  • ام

    بسیار عالی

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    57 + = 58